Broodplank, maar dan wat anders.

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.623
1.143
Fryslân
Ik vind hem leuk geworden! Ik kan alleen niet ontdekken waar de 3e houtsoort zit?

Wat nog meer een uitdaging was geweest, was om de noten "strepen" ook golvend te maken.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
911
765
Nootdorp
speciaal model & ingenieus gemaakt !
dat het mijn smaak niet is, doet er niet toe
over geuren & kleuren moe je ni zeuren
hoe heb je de vertikale golvingen gemaakt + mooi geschuurd ?
Ik heb voor de randen de decouperzaag gebruikt. Daarna heb ik de randen geschuurd. Ik heb een lidl bandschuurmachine, die ik ondersteboven heb vastgemaakt op een plank, gebruikt voor het schuurwerk van de zijkant. Als de bandschuurmachine ondersteboven geplaatst is, dan kan je met de roller van de bandschuurmachine ronde en holle stukken hout schuren. Dit is niet goed voor de machine, maar ach, voor een lidl apparaat heb ik daar geen problemen mee. Voor de gladde vlakke bovenkant gebruik ik een goede bandschuurmachine en/of de vlakvandiktebank. Maar, .... eerlijk is eerlijk..... Dit keer is de broodplank bij Bas Hemmen door vlakschuurmachine gegaan omdat mijn vlakvandikte bank terug is naar de importeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.