Bronnen voor gekleurd fineer

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.032
980
Antwerpen
waar kopen jullie je gekleurde fineer ?
ik wil graag iets analoogs maken maar buiten een engelse firma die zich specializeert in marquetry vind ik niet zo veel winkels met een breder assortiment.
IMG_6271.jpg

Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.370
1.081
Enschede, Twente
Gevonden bij onze oosterburen:

Een Italiaanse fabrikant:

(Link lijkt niet te werken. Zoeken op Tabu Veneer)
Nederlands verkoopadres:

• Leuk
Waarderingen: Charel09

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.960
1.120
Omgeving Eindhoven
Even out of the box denken (letterlijk):
Zou het ook lukken met licht normaal fineer (Essen, berk etc) dat je zelf van tevoren een kleurtje geeft?
Dan zal de houtolie op kleur van bijv Osmo niet werken omdat je het fineer daarna wss niet meer kunt lijmen, maar je zou kunnen kijken of er losse watergedragen kleurstoffen zijn die werken. Misschien een wol/textielverf oid die je dan later na het lijmen afwerkt met een blanke olie om het te sealen?

jorisvh

Post veel
voor alle duidelijkheid, ik heb maar een paar dm2 per vel fineer nodig maar wel 10-15 verschillende kleuren
Dan kom je wellicht uit te voeten met samples. Die zijn vaak gratis. Maar of een leverancier je een hele collectie gaat willen opsturen?

Michael Alm koopt kleine bladen gekleurd fineer om tussen zijn plywood pattern stukken te steken gewoon op Amazon als ik me goed herinner, maar dat is .com natuurlijk.

1 groot vel kopen van iets witachtig en kleuren met beits of olie?
moet het fineer zijn? Wat je wil maken kan ook met stukjes berken mpx 3mm die je oplijmt.

op “dyed veneer” en “coloured veneer” krijg ik wat Ali en Temu hits voor gekleurd esdoorn voor geen geld maar of dat kwaliteit is?
1760770600285.png1760770831792.jpeg

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.032
980
Antwerpen
Even out of the box denken (letterlijk):
Zou het ook lukken met licht normaal fineer (Essen, berk etc) dat je zelf van tevoren een kleurtje geeft?
met die denkpiste was ik begonnen : met waterbeits zou je fineer kunnen kleuren maar dan heb ik schrik dat ik het fineer niet egaal gekleurd krijg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.