Bovenfrees

Chiel_78

Actieve deelnemer
10 nov 2020
38
8
Zoetermeer, Zuid-Holland
Allen, wederom bedankt. Sorry maar ik heb zeer weinig ervaring. Wil alles graag leren, maar ik stel soms wellicht wat voor de hand liggende vragen voor de meer ervaren werklui onder ons :)

Wat ik er uit op maak is dat de Makita gewoon prima is, ondanks minder diepte (35mm Makita vs 55mm voor de Dewalt).

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Een kleine nuance mbt te Triton frees, er zijn 3 types nl; 1040 W, 1400w en 2400w. Als je de triton lomp vind maakt het nogal uit welk type je hebt.
Zelf heb ik een de 1400w versie voor onder de freestafel. Ik gebruik hem liever niet uit de hand dat komt met name omdat ik de voorkeur heb aan de wat kleinere traditionele freesmachines zoals de dw614, met schuine handgrepen.

RoboW

Actieve deelnemer
31 jan 2019
141
36
Headvillage
Wat ik er uit op maak is dat de Makita gewoon prima is, ondanks minder diepte (35mm Makita vs 55mm voor de Dewalt).
Iets om in overweging mee te nemen mbt hoogte = wanneer je met mallen werkt je deze Hoogte ook kwijt bent.
( en dan werk je mogelijk op de maximale diepte van machine )
Meer hoogte is misschien ook meer veiligheid .....

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
69
40
Staden
Niets die irritanter is dan wat je nodig hebt dan nog eens uitverkocht is. En dit gebeurd de laatste tijd nogal vaak helaas. Als je de bovenfrees niet dringend nodig heb zou ik gewoon afwachten, hoe frustrerend ook. Je hebt nu al je twijfels over die diepte en daar ga je zeker tegenaan lopen als je die eenmaal in huis hebt.

• Leuk
Waarderingen: RoboW en jelmer

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.255
2.603
Klein-Brabant, Vlaanderen
1 van de eerste projectjes wordt een subwoofer kast. Voorkant hiervan zal 2 delen van 18mm op elkaar zijn. Die kan ik afzonderlijk freezen natuurlijk.
als je delen van 15 of 16 mm neemt, dan volstaat de invaldiepte van 35 mm van de makita
dat neemt niet weg dat de invaldiepte van de dewalt 20 mm meer is