Bouwtekeningen

Erwin196

Nieuw lid
21 jan 2022
4
0
Goes
Hallo,

Ten eerste wil ik even de complimenten maken voor alle super ontwerpen en waardevolle informatie die hier op dit forum te vinden is!! Ik heb echter een vraag over bouwtekeningen. Ik ben van plan om een tuinhuisje met een overkapping te gaan bouwen. Ik zou daarvoor het liefst beschikken over een bouwtekening waarin ik de verschillende verbindingen en oplossingen kan vinden. Ik ben een redelijk geoefende klusser maar mis de professionele ervaring en heb daardoor niet een scala aan oplossingen paraat. Een tekening scheelt dan heel veel uitzoekwerk en tijd. Tegelijkertijd is het een tekening als eerste uitgangspunt vaak beter dan een zelfverzonnen opzet (in mijn geval althans ;-)

Mocht er iemand zijn die een idee of een tip hebben dan hou ik me van harte aanbevolen. Wie weet heeft iemand nog een tekening liggen die voor een schappelijke prijs over te nemen is. Ik verwacht niets gratis overigens. Hieronder enkele voorbeelden.
Ik ben erg benieuwd naar de reacties.
SchuurOverkPlatD.jpg Kapschuur.jpg
 

Paul Heremans

Nieuw lid
11 nov 2013
10
2
Schriek
Kan je hier iets mee? Getekend in scketchup.
 

Bijlagen

  • Paul van Loo 350 X 700a.jpg
    Paul van Loo 350 X 700a.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 8
  • Paul van Loo 350 X 700b.jpg
    Paul van Loo 350 X 700b.jpg
    129,2 KB · Weergaven: 8
  • Paul van Loo 350 X 700c.jpg
    Paul van Loo 350 X 700c.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 11

Erwin196

Nieuw lid
21 jan 2022
4
0
Goes
Het educatieve ligt juist in het uitzoeken en uitwerken van de constructie.....
Hoi Emilio, ik ben het helemaal met je eens dat je van het uitzoeken heel veel leert en er een volgende keer zoveel meer aan hebt. Ik zit alleen met een beschikbare tijd waarin ik dit wil realiseren. Tussen die periode en het feit dat ik een fulltime baan heb, zou dat niet gaan lukken als ik alles zelf nog moet uitzoeken. En geloof me dat ik van het maken op zich ook al heel veel nog zal moeten uitzoeken en ervan zal leren.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Hoi Emilio, ik ben het helemaal met je eens dat je van het uitzoeken heel veel leert en er een volgende keer zoveel meer aan hebt. Ik zit alleen met een beschikbare tijd waarin ik dit wil realiseren. Tussen die periode en het feit dat ik een fulltime baan heb, zou dat niet gaan lukken als ik alles zelf nog moet uitzoeken. En geloof me dat ik van het maken op zich ook al heel veel nog zal moeten uitzoeken en ervan zal leren.
Als je het bij het tekenen al uitzoekt dan weet je het voor het uitvoeren al.....
 

Paul Heremans

Nieuw lid
11 nov 2013
10
2
Schriek
Hoi Erwin,
Vermits het in sketchup is getekend kan je van elk onderdeel de maatvoering terugvinden. Maar om het mijn ex-collega makkelijker te maken heb ik aparte tekeningen gemaakt met het kaderwerk.
Bijgevoegd vindt je daar een voorbeeld van.
En voor iemand er achter vraagt: ik stel deze gratis ter beschikking.


Zijmuren rechts met raam bouwtekening.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.