Kort geleden kocht ik de Bosch zaag GKS 12V 26. Het is een leuk klein machientje .Een zaagje met 12 V accu (3 Ah), 85 mm diam blad, 20 tanden en 1,1 mm dik. 1400 omw/min. Ligt heel prettig in de hand en weegt maar 1,4 kg (incl. accu). Een accuutje met de afmeting van twee 4,5 volt "Witte kat" batterijen (ja, die herinner ik me nog). Het verbaasde me hoe lang ik kon werken op 1 lading. Wat me ook verbaasde was de effectieve stofafzuiging, hoewel dat hier natuurlijk door de lage omtreksnelheid van het blad wat makkelijker is dan bij de grote broers. Ik vind het geluid wel wat blikkerig en de instelling van diepte en hoek maakt niet de indruk erg nauwkeurig te zijn.
Maar tot nu ben ik er blij mee. Het is mijn eerste ervaring met electr. handcirkelzagen (ik heb veel gereedschap maar er zitten leemtes in mijn collectie).
Wel kwam ik er tijdens het gebruik van de GKS snel achter eigenlijk niet zonder een geleiderail en klemmen te kunnen. (Bosch FSN Führungsschiene en een setje KWZ Klemmenzwingen)

Maar tot nu ben ik er blij mee. Het is mijn eerste ervaring met electr. handcirkelzagen (ik heb veel gereedschap maar er zitten leemtes in mijn collectie).
Wel kwam ik er tijdens het gebruik van de GKS snel achter eigenlijk niet zonder een geleiderail en klemmen te kunnen. (Bosch FSN Führungsschiene en een setje KWZ Klemmenzwingen)

Laatst bewerkt: