Bosch GAS 18v-10L statisch geladen

woody68

Nieuw lid
28 feb 2013
9
0
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik heb sinds kort een fantastische accu stofzuiger van Bosch. Werkelijk een compact en sterk zuigende accu stofzuiger. Echter als je deze gebruikt samen met een draadgebonden apparaat, zeg bv frees, of afkortzaag dan krijg je een behoorlijke opdonder als de de stofzuiger, of zelfs slang aanraakt.
Dit probleem heb ik niet als je dit in samenwerking met accu gereedschap doet.
Mijn vraag is hoe kan dit en is hier iets aan te doen, of is de combi alleen maar oké als ook je gereedschap accu gebonden is?
Groet, Fons
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik heb sinds kort een fantastische accu stofzuiger van Bosch. Werkelijk een compact en sterk zuigende accu stofzuiger. Echter als je deze gebruikt samen met een draadgebonden apparaat, zeg bv frees, of afkortzaag dan krijg je een behoorlijke opdonder als de de stofzuiger, of zelfs slang aanraakt.
Dit probleem heb ik niet als je dit in samenwerking met accu gereedschap doet.
Mijn vraag is hoe kan dit en is hier iets aan te doen, of is de combi alleen maar oké als ook je gereedschap accu gebonden is?
Groet, Fons
Volgens mij zit het in het gebruikte materiaal. Ik heb een oude Kaercher en daar heb ik nooit problemen mee. Mijn nieuwe BOSCH stofzuiger is wel statisch geladen en dat merk je als hij als afzuiger draait.
Slang wisselen is de "eenvoudigste" oplossing.

Even OT: hoe bevalt deze icm met gereedschap met een kabel? Ik heb lang getwijfeld tussen deze en een gewone bouwstofzuiger en ben blij dat ik uiteindelijk een traditioneel model heb gekozen. Met name de start / stop functie vind ik ideaal, bijvoorbeeld bij schuren in huis en ik niet per ongeluk alles onder het stof krijg.
 

woody68

Nieuw lid
28 feb 2013
9
0
Dank, dat ga ik eens proberen. Blijft vreemd dat ze dan zo’n slang mee leveren....

Het is verder een prima apparaat. Gaat vooral mee op klus. Al mijn elektrische gereedschap is uit de 18V lijn van Bosch Professional, met 18v 8A procore accu’s. Met accu gereedschap heb ik het statische trouwens nooit.
voor in de werkplaats gebruik ik een Bosch GAS 55M AFC, werkelijk een beest die ook een 230v aansluiting heeft met naloop. Ik vind dat dit te groot om elke keer mee te slepen, zeker bij klussen in bovenwoningen😜
groet, Fons

ps de Bosch GCM 18v-216 li-ion moet nog worden aangeschaft, kan alles draadloos op klus.👍🏻
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dank, dat ga ik eens proberen. Blijft vreemd dat ze dan zo’n slang mee leveren....

SNIP
Even OT:
Via mijn werk ken ik één van de grootste dealers van BOSCH van (Noord)Duitsland en die heeft een uitgesproken mening over het merk / de firma: waardeloze klantenservice en gierig / zuinig "ohne Ende".
BOSCH en de verkopers verdienen veel aan de accessoires en de marges op accu's zijn enorm, een losse 18650 kost voor de consument €4, een accu met vijf batterij kosten €65,-!

Hij heeft de laatste 10 jaar de kwaliteit ook wel zien terug lopen, maar het is nog steeds onder zijn klanten het meest gekochte gereedschap en de accu's horen bij de beste op de markt.
Ander leuk weetje is dat het bedrijf bij de oprichting voor die tijd heel erg goed voor zijn mensen zorgde en dat dit tot de dag van vandaag onderdeel is van de bedrijfscultuur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.