Bora lijmklemmen

renze

Actieve deelnemer
27 sep 2015
40
4
geldermalsen
goedenavond,

wie heeft er ervaring met de Bora lijmklemmen?
ik overweeg er aan te schaffen nu ze afgeprijsd zijn bij gereedschappro.

 

jandc

Actieve deelnemer
1 dec 2008
30
7
Belgie
Ik overweeg ook deze Bora klemmen, heeft u er ondertussen al gekocht ?

Of heeft iemand anders ze al ?
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Dag Renze,

Sorry voor de late reactie.
Ik heb beide klemmen en ik ben zeer tevreden over de Bora versie. Ik heb de 100 uitvoeringen. En eerlijk gezegd vind ik de Bora klemmen beter als die van Bessey. Ik vind de Bessey een te glad handvat hebben en die van Bora die pakt zo lekker aan. Is iets zacht maar toch stevig.

En ik zie net dat ze in prijs gezakt zijn en voor de Bessey aanbiedingsprijs gaan. Top. Meteen een paar besteld.
Bedankt. 😉

De Piher klem ...... niet doen. Zijn kleiner, iel en lang niet zo sterk.

De Wellcut parallel klem [bij Conrad en Toolmax] lijkt op de Bora klem kwa handvat. Maar nooit gekocht om te kijken of deze net zo goed is.

En ik heb ook ooit en set parallel klemmen van Irwin zien liggen bij Toolstation in Enschede maar toen niet gekocht. Die hadden ook het wat zachtere handvat.

Hoop dat je hier nog wat aan hebt.


Groetjes, Jan.
 

renze

Actieve deelnemer
27 sep 2015
40
4
geldermalsen
Ha Jan,

bedankt voor je uitleg.
Ik zie nu dat er nog maar een paar te koop zijn, dus ik moet nu snel beslissen.

bedankt.

Dag Renze,

Sorry voor de late reactie.
Ik heb beide klemmen en ik ben zeer tevreden over de Bora versie. Ik heb de 100 uitvoeringen. En eerlijk gezegd vind ik de Bora klemmen beter als die van Bessey. Ik vind de Bessey een te glad handvat hebben en die van Bora die pakt zo lekker aan. Is iets zacht maar toch stevig.

En ik zie net dat ze in prijs gezakt zijn en voor de Bessey aanbiedingsprijs gaan. Top. Meteen een paar besteld.
Bedankt. 😉

De Piher klem ...... niet doen. Zijn kleiner, iel en lang niet zo sterk.

De Wellcut parallel klem [bij Conrad en Toolmax] lijkt op de Bora klem kwa handvat. Maar nooit gekocht om te kijken of deze net zo goed is.

En ik heb ook ooit en set parallel klemmen van Irwin zien liggen bij Toolstation in Enschede maar toen niet gekocht. Die hadden ook het wat zachtere handvat.

Hoop dat je hier nog wat aan hebt.


Groetjes, Jan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Zelf gebruik ik de Axminster variant hiervan, die zijn nog iets goedkoper en hebben 710kg klemkracht. Maar allemaal voor Brexit gekocht dus geen idee hoe dat nu zit met invoerrechten als je daar besteld..
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Je zou ook kunnen kijken bij fine tools of Igm.
Heb die zelf ook beide ter samen met bessey's als aanvulling.
Zien er ook goed uit. Maar die prijs ......
Met die Bessey aanbiedingsprijzen op Amazon is het moeilijk inkopen. 😅

Bora klemmen waren enkele dagen vertraagd. Maar ze zijn binnen. Gaan meteen aan het werk komend weekend.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Zien er ook goed uit. Maar die prijs ......
Met die Bessey aanbiedingsprijzen op Amazon is het moeilijk inkopen. 😅

Bora klemmen waren enkele dagen vertraagd. Maar ze zijn binnen. Gaan meteen aan het werk komend weekend.
Ja amazon is wel de goedkoopste.
Alleen kwestie van geduld hebben :p
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
Zien er goed uit. Jammer inderdaad van de importheffing.
Onder de €150,- betaal je geen invoerrechten. Voor een set klemmen komt er ong €14,- bij voor de verzendkosten en zit je er nog onder. Alsnog veel geld natuurlijk..
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
En nog weer eens rond gesnuffeld.
Amazon heeft de Wellcut corpusklem. Besteld en ik moet zeggen die is ook erg lekker en goed. Lijkt veel op de Bora klem. Iets zacht en ovaal handvat, een glad lopende bek op de rail, 600 kg klem druk [Bora 500 kg - Bessey 700 kg] en gewoon bij Amazon Nederland te krijgen.
Ik heb er pas 2x mee gewerkt, maar zal hier updates posten.


capture_10192023_185613_edit.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.