Bomen planten in de landbouw

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Je wilt wat voor de natuur doen, maar diezelfde natuur werkt je op alle mogelijke manieren tegen! Ik had hetzelfde probleem met woelratten.
Mooie foto's trouwens, maar ik vraag me toch af: waar is hij naar toe, die mooie zomer?
Het werk van de bevers heb ik ook gezien langs de Jeker in Eben. Verschillende canada populieren (toch 15 tot 20 cm dik) lagen tegen de grond. In Lanklaar heeft een bever enkele weken geleden trouwens verschillende tuinen onder water gezet. Spijtig genoeg is het beest wat later dood gereden.
Van de essenziekte heb ik afgelopen zomer niets meer gemerkt. Maar nu was het de beurt aan de esdoorn. Deze hadden last van een bladziekte.
Je zegt dat het moeilijk was om aan bomen te geraken. In Vlaanderen organiseren Natuurpunt (en hier in de streek ook Orchis) jaarlijks een verkoop van inheemse struiken en bomen. Ze hebben een vrij ruim aanbod aan een schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.