Blum softclose ladegeleider sluit net niet helemaal

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
298
64
Een paar jaar geleden heb ik dit meubeltje gemaakt voor op ons toilet. Gauw genoeg begonnen de ladegeleiders niet volledig te sluiten, de laatste 5mm ofzo moet ik zelf met de hand dichtdrukken. Nu vind ik dat voor mezelf niet zo erg, maar mijn schoonouders hebben me gevraagd om voor hun een soortgelijk toiletmeubel te maken, en daar zou ik dit ‘probleem’ graag voorkomen. Weet iemand waar het aan kan liggen? Het is wel een vrij brede lade in verhouding met de diepte (breedte ongeveer 95cm), kan het daarmee te maken hebben?

Ik heb deze geleiders gebruikt: Blum Tandem softclose ladegeleiders - 320 mm - 30 kg kopen?

IMG_8341.jpeg

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.538
407
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik heb bij mijn keuken soortgelijke problemen, die is intussen 16 jaar oud maar toch, ik heb het alleen bij de rails waar ooit wat boorgruis in terecht is gekomen, ik denk dat ik ze er ff helemaal uit moet halen en een keer goed schoonmaken en opnieuw smeren.

jorisvh

Post veel
heb je zijdelingse stabilisering gebruikt?
1771566293535.png
wordt aanbevolen voor lades die breed tov diep zijn.
ik doe dat vanaf 2x zo breed als diep. hier is het ~3x.
bij openen met de greep trek je mooi in het midden. als je sluit door uit het midden op het front te duwen, krijgen de geleiders zijdelings heel wat te verduren.
misschien dat dat na verloop van tijd leidt tot niet meer volledig sluiten.

• Leuk
Waarderingen: Marijn en ZotVanHout

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
298
64
Bedankt voor de tips, ik heb inderdaad geen geleiders gebruikt, dus laat ik dat maar wel doen bij de versie voor schoonouders.

• Leuk
Waarderingen: rinus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.