laat me eerlijk schrijven dat ik in mijn relatief korte loopbaan nog maar enkel schuiven met een opliggende voorkant geïnstalleerd heb
daarmee heb je immers de minste afstelproblemen
omdat ik nu aan inliggende deuren toe ben, is het vervolg dat ook de voorkanten van de schuiven inliggend worden
daarom vroeg ik me af of daarvoor andere geleiders bestaan
ik heb de vraag aan 2 leveranciers voorgelegd
de ene raadde mij volledig onderliggende geleiders aan, zoals voor een tablet dat je uittrekt, en waarop je bv een tv plaatst
blijkbaar zijn die ook 3D instelbaar
de andere stuurde mij naar blum movento, wat mij wel bekend is, maar strikt genomen niet aan mijn vraag tegemoetkomt
het deel van de geleider dat je op de wand van het corpus schroeft, heeft de vorm van een L
dat betekent dat je door de spleet/ruimte die je tussen front en corpus laat, nog altijd het opstaande been van die L ziet
technisch gezien zou ik die movento kunnen gebruiken, maar ik wil de beste oplossing
ja, je hoeft me niet te zeggen dat ik het mijzelf moeilijker maak dan strikt nodig is
Ik denk dat Zot bedoeld dat bij inliggende fronten je de geleider zou zien in gesloten toestand?
@Puff
precies !
Strakker monteren, ga gerust naar 1mm. Dan kun je er echt niet meer langs kijken.
@LeonvB
goeie aanpak
alhoewel ik daar schrik van krijg
bij een opening van 1 mm zie je snel een afwijking van 0,5 mm
bij een opening van 3 mm is 0,5 mm relatief weinig
beste collega's,
ik doel op het onderstaande
zoals LeonvB aanstipt, zal met een voorkant er op het opstaande deel van de L veel minder opvallen
niettemin ga ik het eerst met de onderliggende geleiders proberen
dank voor jullie hulp !