Blum movento tip on ladegeleiders

Schuimpje83

Nieuw lid
10 feb 2023
4
0
Amsterdam
Hallo mede houtbewerker!

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik installeer voor het eerst de Blum Movento tip on ladegeleiders. Dit bleek ingewikkelder dan ik dacht. Ik ben er uiteindelijk best wel goed aangekomen, alleen waar ik echt niet uitkom is dat de linkerkant van de lade niet volledig sluit en de rechterkant wel.ondanks dat ik een synchronisatie stang heb geïnstalleerd. Ik heb alle maten van de lade en de hoogte, diepte etc en de positie van de geleider opgemeten en die lijken allemaal gelijk te zijn. Ik kon er niet uit. Heeft iemand hier ervaring mee of kan me helpen met een oplossing? Het verschil is maar 1/2 mm ongeveer.
 

graats

Actieve deelnemer
1 nov 2009
60
24
Borne
www.graatsenco.nl
Hallo mede houtbewerker!

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik installeer voor het eerst de Blum Movento tip on ladegeleiders. Dit bleek ingewikkelder dan ik dacht. Ik ben er uiteindelijk best wel goed aangekomen, alleen waar ik echt niet uitkom is dat de linkerkant van de lade niet volledig sluit en de rechterkant wel.ondanks dat ik een synchronisatie stang heb geïnstalleerd. Ik heb alle maten van de lade en de hoogte, diepte etc en de positie van de geleider opgemeten en die lijken allemaal gelijk te zijn. Ik kon er niet uit. Heeft iemand hier ervaring mee of kan me helpen met een oplossing? Het verschil is maar 1/2 mm ongeveer.
heb je geprobeerd met de stelwieltjes onder de lade, het tip-on systeem waar je de synchronisatie stang in klikt?
 

Schuimpje83

Nieuw lid
10 feb 2023
4
0
Amsterdam
Wellicht dat ik de gelederen wat verder naar achteren in de kast moet plaatsen, want er ontstaat wel een verschil als ik daarmee speel. Alleen dan sluit de lade aan de rechterkant ook niet meer. Maar als de geleiders verder naar achteren geplaatst zijn is dat misschien wel het geval.
 

graats

Actieve deelnemer
1 nov 2009
60
24
Borne
www.graatsenco.nl
Wellicht dat ik de gelederen wat verder naar achteren in de kast moet plaatsen, want er ontstaat wel een verschil als ik daarmee speel. Alleen dan sluit de lade aan de rechterkant ook niet meer. Maar als de geleiders verder naar achteren geplaatst zijn is dat misschien wel het geval.
er bestaat voor het monteren van de ladegeleiders een malletje om de laden exact op de juiste diepte te monteren. file:///C:/Users/Eigenaar/Downloads/COU760_COU766HBT_Notice.pdf zie handleiding diepte instelling. nauwkeurig werkje. succes.
 

graats

Actieve deelnemer
1 nov 2009
60
24
Borne
www.graatsenco.nl
Wellicht dat ik de gelederen wat verder naar achteren in de kast moet plaatsen, want er ontstaat wel een verschil als ik daarmee speel. Alleen dan sluit de lade aan de rechterkant ook niet meer. Maar als de geleiders verder naar achteren geplaatst zijn is dat misschien wel het geval.
er bestaat een malletje dat je kunt gebruiken om de lade geleiders op de juiste diepte te stellen, voor je ze vast maakt in de kast. staat als het goed is ook in de montage-instructies die je bij de geleiders hoort te krijgen.
 

graats

Actieve deelnemer
1 nov 2009
60
24
Borne
www.graatsenco.nl
Wellicht dat ik de gelederen wat verder naar achteren in de kast moet plaatsen, want er ontstaat wel een verschil als ik daarmee speel. Alleen dan sluit de lade aan de rechterkant ook niet meer. Maar als de geleiders verder naar achteren geplaatst zijn is dat misschien wel het geval.
er bestaat een malletje waarmee je de ladegeleiders kunt stellen bij montage in het meubel. zeer aan te raden om dit te gebruiken. Als het goed is heb je bij de ladegeleiders een montage instructie gekregen. daarin wordt het malletje gebruikt.
 

Geerhard

Nieuw lid
17 aug 2015
11
2
Schagen
Ik heb de lades gemonteerd met een zelfgemaakt malletje, zodat de afstand vanaf de voorzijde altijd hetzelfde is. De instellingen, de afstelwieltjes, in het midden gezet. Voordat de rails gemonteerd werd. Op deze manier kon ik de lades goed krijgen.
Succes.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.789
749
Enschede, Twente
Het kan eraan liggen dat je corpus een beetje scheluw is. Een verschil van een millimeter kan al voor problemen zorgen. (Ik bedoel dus dat alles niet perfect haaks en evenwijdig is. Scheluw is een woord dat niet veel gebruikt wordt & ik hou dat soort woorden graag in stand...)
Je kunt het fixen door de geleiders middels dunne strookjes fineer of zo te corrigeren.
 

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
Het kan eraan liggen dat je corpus een beetje scheluw is. Een verschil van een millimeter kan al voor problemen zorgen. (Ik bedoel dus dat alles niet perfect haaks en evenwijdig is. Scheluw is een woord dat niet veel gebruikt wordt & ik hou dat soort woorden graag in stand...)
Je kunt het fixen door de geleiders middels dunne strookjes fineer of zo te corrigeren.
Even tussendoor een +1 voor het gebruik van het woord 'scheluw' 😊👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen B en hdv

jorisvh

Post veel
als je de lade en synchro verwijdert, doen de individuele geleiders dan wat ze moeten doen?
ik was gisteren toevallig bij een klant waar een tip on lade die bij installatie wel perfect werkte nu nog maar een paar mm uitgeworpen werd.
ik heb alles geprobeerd en kreeg het maar niet geregeld.
uiteindelijk bleek 1 van de units gewoon niet meer te werken.

als het dat niet is, kan ik ook enkel een scheluw korpus en/of lade bedenken, al is het maar om dat woord ook eens te kunnen gebruiken ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Count Chocula

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.