Blum deurscharnier voor horizontaal openende deur ?

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Hallo,Ik ben bezig met de voorbereidingen om de hele woonkameropnieuw in te richten. Ik plan te werken met Shinnoki panelen (http://www.shinnoki.com/be/Collectie/) .

Plan is om aan één lange zijde een lange lage onderkast in lichte eik fineerplaat te maken die vrij aan de muur ophangt om dan aan het einde hoge eveneens hangende kasten te bouwen in Smoked Walnut panelen. Op de andere zijde zou een dressoir hangkast moeten komen en dan nog een nieuwe salontafel in dezelfde panelen.

Nu zit ik met iets waar ik niet echt ervaring mee heb, ik zou in de lange lage onderkast een 6- tal secties hebben waarvan er 5 zullen voorzien zijn van een uitschuifbare lade ( Blum movento geleiders met tip-on ,dus ik wil alles greeploos bouwen ) , echter ter hoogte van de TV zou ik een inplaats van één hoge lade dit willen opdelen in 2 lagere boven elkaar staande kompartimenten, mijn eerste idee was om dit gewoon open te voorzien ( dus zonder afdekking ) maar dit lijkt me niet zo mooi , echter als we willen TV kijkenmoet de digicorder / video vrij staan , meestal zie je dan een systeem waar men een klapdeur gebruikt die plat open kan gelegd worden, echter dan komt dit echter vrij ver vooruit wat ik liever niet wil, vandaar dat ik dit in de hoogte zou willen opsplitsen zodat ik slechts deurtjes van een 160mm hoogte zal hebben. Meestal hoeft er ook slechts ééntje open te staan om te kunnen zappen...

Ik dacht er nu aan om die beide lage deurtjes te voorzienvan een drietal 110° Blum deurscharnieren ( samen dan met een tip-onstiftmodule ), is dit doenbaar ? Iemand toevallig al zoiets gedaan ?

schetsje :

2wrnojo.jpg


Alvast met dank !

 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Je kunt ook een Ebode IR verlenger kopen (http://www.ebodeshop.nl/index.php?cPath=2_17). Andere merken zijn er ook zoals Marmitek.
De IR ontvanger monteer je op een onopvallende plaats en dan kun je de onderste deuren gewoon dicht laten.
Volgens mij zijn er ook merken met alleen een oog wat je in de kast kunt inboren.
Zodoende werkt de digicorder gewoon met een dichte lade.

Als je toch 2 laden wilt maken kun je geen Blum scharnieren gebruiken, die zijn altijd opbouw.
Beter is het zgn. vlakke klepscharnieren met uitzetters te gebruiken.
thumb_kimana_big.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.