Blog : Mijn belevenissen in houtland

jaap

Moderator
9 mrt 2008
4.116
90
Terkaple
www.woodworking.nl
Bekijk bijlage 27528

Gisteren weer een fijne paar uurtjes in de werkplaats gehad. De planning was om te beginnen met het schaven van zebrano en gevlamd esdoorn. Bij het doorvoeren van het eerste plankje hoorde ik gelijk al iets vervelends....en ja hoor..plankje vol happen....gadver....Wat bleek gisteren leek het iemand een goed idee om een stapel azobe door de machine te drukken....Dan krijg je de beitels wel bot.... Dan de beitels maar vervangen.....Beitels op......:mad: De oplossing was snel gevonden, we hebben nog wel messen voor de vlakbank. Deze iets ingekort en we konden aan de slag. Wat is het toch fijn werken met scherp gereedschap.

Toch lijkt een vandikte schuurmachine me ook nog weer eens een fijne machine om erbij te hebben. Er zat ook wat enorm wild zebrano tussen. Dat kreeg ik maar lastig vlak. Schuren zou een betere aanpak zijn voor zulke klussen. Tot het moment daar is ga ik zulke klusjes uitbesteden aan een bevriende meubelmaker in Zwolle.

Vandaag wachten er ook weer wat leuke klussen op mij in de werkplaats. Tussendoor komen er wat mensen op de koffie, erg gezellig. De ene komt een grote plank ziricote halen van ruim 300 euro en de andere haalt 2 blokjes eiken op van 2 euro. Allemaal net zo mooi !! Wat ik vooral leuk vind ik om te horen wat een ieder gaat maken, wanneer ik dan ook nog een foto krijg met het resultaat is het nog gaver.

Bekijk bijlage 27529

Dit gespiegelde setje bubinga heb ik gisteren gezaagd en geschaafd. Er liggen nog 2 vergelijkbare stukken. Daar ga ik waarschijnlijk vrijdag/zaterdag mee verder. Kopje koffie, koek , fijne lintzaag....yep...daar heb ik nu al zin in.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.