Hoe goed is bloed te verwijderen uit hout? Loop al 3 dagen met 17 pleisters op m'n handen. Leuk hoor, dat hout bewerken...

Dan toch maar handschoenen aan, vrees ik...

Dan toch maar handschoenen aan, vrees ik...
Nou.... Het is gewoon iedere keer m'n eigen stomme fout. Ik ben bezig 'n werkbank te maken van 150x70cm.
Het hout dat ik daarvoor gebruik zijn balkjes van 7x7x80 die allemaal zo scheef zijn als 'n hoepel. Dus er moet veel geschaafd worden. De schaaf die ik daarvoor gebruik (met afgerond schaafblad) is eigenlijk te licht. Met als gevolg dat tijdens het terug trekken van de schaaf het ding van het hout af 'schiet'. En mijn motoriek is blijkbaar niet snel genoeg om dat door te hebben, voordat ik de schaaf weer naar voren duw.
Gevolg, mijn hand slaat tegen de kopse kant van het hout
Ik vermoed dat een iets zwaardere schaaf wel zo helpen om dit te voorkomen. Of gewoon rechte balkjes kopen! Maar jah, recycling galore is het devies daar waar ik die werkbank voor aan het maken heb. Voordat ze daar geld willen uitgeven aan iets... ;-)
Het spuug verhaal klinkt wel aannemelijk trouwens! Maar waarschijnlijk gaat ik die bloedvlek er gewoon uit schaven uiteindelijk.Toch handig om te weten!