Blinde kastjes ophangen?

yvette94

Nieuw lid
4 feb 2021
1
0
Hallo allemaal,

Enige tijd een nachtkastje bij de Kwantum gekocht voor de hairpin poten die erbij zaten, had deze nodig voor m'n gemaakte bijzettafeltje, maar dan hou je nog het kast je er boven op over. Deze hem ik nu in 3 delen gezaagd met het idee om deze op te hangen aan de muur als kastjes. Enige probleem, de kastjes zijn erg dun (cira 8 mm) en ik wil ze eigenlijk blind ophangen. Ik ben om het internet nog niet tegen gekomen hoe ik dit het beste kan doen, Hornbach heeft bijvoorbeeld plankendragers van duraline (DURALINE Plankdrager Pin Ø 12 mm, 2 stuks kopen bij HORNBACH) maar deze zijn veel te voor mijn kastje. Kwam op het idee om rekogen te gebruiken, maar die die ik kan vinden zijn weer te breed dus die zouden dan uitsteken aan de zijkant. Ook niet mooi. De kastjes zelf zijn 40X10X10 cm, wegen niet heel veel en er gaat ook niet heel veel gewicht op. Misschien wat leuke souvenirs, maar verder niet.

Zelf ben ik niet heel handig, net een beetje begonnen in het DIY met hout enzo, dus de ervaring om iets anders te bedenken is er niet. Hoop dat de kennis en ervaring hier mij in de goede richting kunnen begeleiden!

brdi.JPG
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.224
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
er zijn speciale kastophangers - hebben hun prijs + vergen ruimte - voor jouw doel eigenlijk een beetje te veel van het goede
een alternatief is een haaklat - die kan je zelf maken - vraag meer info als je in die richting verder wil, of zoek er op dit forum naar (in het noordnederlands heet dat vandaag 'french cleat')
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.