Blad bevestigen op bureauframe

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
134
133
66
Boechout (Prov. Antwerpen)
Goedenavond iedereen,

Ik ben momenteel bezig met het opnieuw toonbaar maken van een vintage bureautje (iets van de jaren zestig), dit tezamen met de eigenaar ervan.

Het gaat om een deels beuken (poten en regels tussen de poten en de achterste regel over de lengte) en deels beuken gefineerd spaanplaat. Het bureaublad zelf is eveneens beuken gefineerd spaanplaat, doch, iemand heeft in het verleden door het fineer geschuurd.

Zonder nadenken (en nog voor het bureautje gedemonteerd was) heeft de eigenaar een boolplank beuken besteld, die dan tot een blad verwerkt werd. So far, so good.

Echter, het probleem is nu dat er aan de voorkant van het bureautje geen regel is en dat de schuiven (lades) dus vlak onder het blad komen. Hierdoor is er geen plaats voor bladwervels. en ook niet voor Z-clips (tenzij misschien aan de achterste regel).

Nu had ik gedacht om eventueel met "figure 8" toestanden te werken (zijkant boven de poten) en het blad vooraan met deuvels (of dominos) vast te lijmen op 3 punten. Is dat een goed idee of zijn er betere oplossingen? (behalve het fineren van een spaanplaat :).

Voor de goede orde voeg ik wat foto's bij. Het bureautje staat provisorisch in elkaar, maar het geeft wel een beeld van het 'probleem'.

Dank bij voorbaat voor jullie input

Luc20260212_174945.jpg

Bijlagen

• 20260212_174829.jpg
    20260212_174829.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 12

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.