Voor mijn eerste meubel ben ik wat aan het experimenteren met verschillende afwerkingen voor hoeken en randen.
Nu zou ik graag de helft van de dikte van mijn hout wegnemen aan op de kopse kant, aan de binnenrand van het meubel.
Op zich niet erg moeilijk door het gebruik van een randgeleider. Echter ervaar ik twee problemen die het mij toch niet zo evident maken.

Nu zou ik graag de helft van de dikte van mijn hout wegnemen aan op de kopse kant, aan de binnenrand van het meubel.
Op zich niet erg moeilijk door het gebruik van een randgeleider. Echter ervaar ik twee problemen die het mij toch niet zo evident maken.
- Hoe houd je je frees goed plat wanneer je op zo een dunne rand aan het werken bent? De kleinste verkeerde beweging zal zorgen voor een mislukt resultaat. Mijn "vaste" hand vertrouw ik niet zozeer...
- Hoe doe je de (binnen)hoeken op een correcte manier? De geleider zit aan de buitenkant van de kast bij het frezen, wat ervoor zorgt dat het heel moeilijk is om de bocht correct te maken. Wanneer je een mm te vroeg of te laat de bocht maakt, dan neem je te veel materiaal weg.