Beukenhouten werkbankblad geschikt maken voor keukenblad

freddg

Nieuw lid
27 dec 2020
3
0
Goedendag,
Ik heb een aantal oude beukenhouten bladen van werkbanken. Die wil ik gebruiken voor een keukenblad. Ik wil de gaten en beschadigingen dichtmaken zodat het een glad blad wordt en het blad dan behandelen. Waarmee kan ik de gaten het beste opvullen en waarmee kan ik het blad het beste behandelen, ik denk zelf aan was of olie.
Alvast bedankt, Fred
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Epoxy en afwerken met een goede 'hard oil'. Ik zag gisteren dat Manor Wood (YouTube) 'Odie’s Oil' gebruikte en daar zeer tevreden over was — nb: wel drie weken uitharding voor maximale bescherming. Interessant filmpje ook:

 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

freddg

Nieuw lid
27 dec 2020
3
0
Epoxy en afwerken met een goede 'hard oil'. Ik zag gisteren dat Manor Wood (YouTube) 'Odie’s Oil' gebruikte en daar zeer tevreden over was — nb: wel drie weken uitharding voor maximale bescherming. Interessant filmpje ook:

Dankjewel Bert voor je snelle reactie. Ziet er fantastisch uit, ik had nog niet aan epoxy gedacht.
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Ik heb ook olie op het beukenhout keukenblad. Kun je in tegenstelling tot 2k lak idd makkelijk bijwerken. Ik gebruik gewone arachide olie overigens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.