Beuk omzagen

de Haan

Post veel
17 aug 2009
2.344
63
Emst
Vandaag een beuk om laten zagen, zie ook, Oude beuk
De buurman is er ook even bij geweest en als ik zijn verhaal hoor met het verhaal van Justus, dan moest deze boom zo snel mogelijk om, vanwege gevaarzetting.
Ben begonnen met de kleine takken er vanaf te zagen en op te laden.
Hierbij moet er opgelet worden dat er diverse takken spanning op staat, dus rustig en voorzichtig werken.
Hierbij wat foto,s
Foto,s komen noch, heb een nieuw toestel en nu zijn de foto,s te groot.

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
138
25
Leeuwarden
Als het een iPhone betreft: na het selecteren van de foto’s, kun je onderin bij opties kiezen in welk formaat de foto’s moeten worden geüpload. Groot is dan klein zat!

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
416
3
Mooi werk en - zwaar off topic maar toch - een mooie camera (heb zelf ook Pentax); je kunt de kwaliteit van de jpegs wel instellen zodat de foto's kleinere bestanden worden. Verder zou ik de sluitertijd wat korter maken; je foto's zijn nu bewogen.

de Haan

Post veel
17 aug 2009
2.344
63
Emst
Ik heb niet op de sluitertijden gelet, foutje van mijn kant.

Nog een paar foto,s van de boom die bijna helemaal klein is.
Dan het grotere werk, alleen de grote zaag vind dat ik maar met de hand moet zagen.
Ik denk daar anders over:)

IMGP4336.jpg

IMGP4337.jpg

IMGP4338.jpg

de Haan

Post veel
17 aug 2009
2.344
63
Emst
De grote zaag , met een blad van 50cm, heb ik samen met de buurman, op z,n kop gegeven.
Hij doet het weer.

N0lfin

Nieuw lid
17 sep 2020
7
3
En de reden dat die weg moet is dat de buurman dat vond? Ik zie zo niks wat uitlegt dat de boom direct gevaarlijk is

jelmer

Post veel
10 jan 2009
1.348
69
Fryslân
Als je in het andere topic leest van de link in de 1e post, kan je lezen dat de beuk was aangetast door reuzenzwam.

N0lfin

Nieuw lid
17 sep 2020
7
3
A excuses mijn fout ik sprong weer naar een conclusie. Ik keek alleen naar de bladbezetting en conditie van de boom. Die gaf nog niet echt reden tot paniek. De reuze zwam is niet direct dodelijk maar gezien de plek snap ik de je besluit.

de Haan

Post veel
17 aug 2009
2.344
63
Emst
De boom is opgeladen en ligt nu in Emst onder de heg.IMGP4538.jpg

Bijlagen

• IMGP4540.jpg
    IMGP4540.jpg
    936,1 KB · Weergaven: 24
  • IMGP4543.jpg
    IMGP4543.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 24

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.