Beugels

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik wil voor opslag van lange planken u-beugels aan de balken van onze garage maken. Je ziet ze vaak op foto’s van garages/werkplaatsen.

Tot mijn verbazing krijg ik die niet online gevonden. Zelfs hornbach zegt “die hebben we niet”. Dat geloof ik niet naar blijkbaar krijg ik niet uitgelegd wat ik zoek.

Iemand enig idee waar ik die kan kopen of waar heb jij zoiets gekocht ?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Probeer eens met "beugels opbergen" in Google...

Ik heb ook wel eens gewerkt met alu profielen en draadeinden, dan kun je elke maat maken die je hebben wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Je bedoelt een beugel met zo ongeveer onderstaand model?
Terrasschermsteun_1.jpg
Een strip ijzer (platstaal) kopen, een paar gaten in boren en buigen. Gaat het beste met een stripbuiger zoals deze (die gebruik ik daar altijd voor), maar als je niet te dikke strip hebt, zou het ook kunnen in de bankschroef en omslaan met een flinke moker.
Of als het steviger moet zijn, van kokerprofiel (laten) lassen. Dat laatste heb ik gedaan voor mijn hout-opbergrek, beugels. zelf gelast van koker- en hoekprofiel op precies de maat die ik nodig had.
IJzer kan je in de buurt goed halen bij Van der Vleuten in Best (op 100m van de Hornbach daar)
Klein ijzer - IJzer/ Staal - Assortiment
(als ik iets daarin voor je kan betekenen, je weet me te vinden)

Of, zoals mijn schoonvader ze ooit heeft gemaakt in zijn schuur: een kokerprofiel/hoekijzer onder tegen de balken aan schroeven (stevig, niet bezuinigen op de schroeven/houtdraadbouten), daar een draadeind doorheen met boven en onder de koker een dubbele moer, en een 30-tal cm lager weer een koker/hoekijzer met moeren vastgemaakt. Iets minder stevig dan stabiel gelast, maar het voldoet voor hem ook (al ligt daar geen 100en kg's aan materiaal op).
U-drager.jpg
Dit is waarschijnlijk ook zo ongeveer zoals @vandikte bedoelt.

Maak anders even een schetsje van wat je precies bedoelt (incl maten) dat is makkelijker meedenken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Volgens mij zoek je iets als een stago c gootbeugel extra zwaar. Als je die voor 60 cm goten neemt kan je best veel kwijt. Kosten volgens mij wel een euro of 80 per stuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.