Bestellen in Duitsland

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Kreeg vandaag onderstaand mailtje

Momenteel is het officieel niet mogelijk om bij Xears te bestellen.

Dit i.v.m. een nieuwe export wet in Duitsland. (export/verkoop aan Nederland)
Ons excuus hier voor.

Met vriendelijke groet,
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Kweenie, klinkt als broodje aap

Denk ik eigenlijk ook. Heb op internet ook al zitten zoeken maar ik kan daar niets over vinden.
Vandaar dat ik het hier plaatst of er meer ervaringen over deze ( wet ) zijn.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
hmmh ik heb een gelijkaardig iets meegemaakt ..maar dan naar België

Export -> privé persoon bleek een probleem ..
Export -> persoon of firma met btw nummer geen probleem .

Heeft volgens mij te maken welk staatuut die verkoper heeft ofzo.

Ik bestel ook zat in DE .. privé of zakelijk zonder probleem .
Heb de indruk dat het vooral de kleinere " eenmanszaken " zijn die moeilijk doen ofzo ..
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Antwoord van verkoper :
Google even deze info, http://www.elektrogesetz.de/ en http://www.weee.nl/nl

Als Duits bedrijf ga je nu per 20 oktoberper europees land waar je elektronica aan levert, 750 euro verwijderingkosten per land per jaar
betalen.
Hij stopt met o.a. Nederland zoals de situatie momenteel is.
Maar probeer het met een mail t.a.v. Thomas Sommer (de directeur) bij Xears.com, misschien heb je geluk.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.844
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Dan is hij gewoon een huilebalk. Dit gaat om europese wetgeving die in elk EU land geldt, alleen DE heeft gedraald met de implementatie: ze hadden dus tot 20 oktober gewoon oneigenlijk concurrentievoordeel tov leveranciers in andere EU lidstaten, nu het eindelijk is rechtgetrokken gaat zo iemand roepen dat hij niet meer over de grens wil leveren...
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Weer een slimme manier om grenzen te sluiten.

nee weer een slimme manier om de kleinere zelfstandige te pesten ...

De grotere winkels online shops .. die wss leven van de export naar NL / BE etc .. ( zoals rubart.de en amazon.de ( daar zit luxemburgs bedrijf achter lol ) enzo gaan daar niet echt wakker van liggen denk ik )

Gelukkig zijn er nog oplossingen .. ik heb via mijn oom ( die in duitstalig belgie woont ) een adresje in Duitsland vlak over de grens ..
Enige nadeel is dat hij het moet ophalen en doorsturen naar mij . dus extra verzendkost .. maar soms is dat nog altijd de moeite :)

Verklaard ook waarom B2B wel kan .. dan is het bedrijf naar wie je exporteerd verantwoordelijk voor de verwijderingsbijdrage ..
Dit wordt volgens mij ook heeel veel gedaan met printers en mfc's .. in Belgie is reprobel & recupel schandalig duur op sommige printers ..
Terwijl in nederland of duitsland niet .. dus wordt veel daar gekocht en niet aangegeven aan recupel/reprobel in Belgie ...
Puur wettelijk gezien moet die aankoop aangeven en verwijderingsbijdrage betalen .. maar wie houd zich daar mee bezig met zo een papierwinkel en waarmee je voordeel van aankoop buitenland terug weg is ..
Zeker als je als bedrijf niet actief bent in die sector .. een timmerman die een printer koopt in nl of dl gaat nooit controle krijgen van recupel/auvibel ..
Bij een pcwinkel of it bedrijf is de kans veel groter ..

Europa open grenzen en vrij verkeer van goederen ..noemen ze dat dan "kuch" .. dan zou het overal hetzelfde moeten zijn .. zelfde btw/taxen/belastingen overal in heel europa ..
Dan koopt iedereen weer trouw in eigen land .. maar met prijsverschillen van 30-40% ... ga je al es nadenken om in buitenland iets te kopen ..
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.