Beste manier om multiplex wanden te schilderen?

lekkerklussen123

Nieuw lid
7 jul 2021
1
0
Nederland
Hallo

In een schuurtje met multiplex wanden (BINNENkant) ga ik ombouwen tot een kantoor. Ik wil af van de gelige multiplex kleur dus goed DEKKEND krijgen (multiplex onafgewerkt naar kleur)

Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik zie een paar mogelijkheden:

- Alleen schilderen met grondverf gemengd op gekozen kleur. Nu krijg ik niet de glans op grote oppervlakten maar wel kleur. Bouwmarkt grondverf dekt slecht maar professionele verf wel.
- Schakelverf/EPS. Dit is allemaal zijdeglans? Voelt dit niet erg onnatuurlijk (is zijdeglans niet alsnog relatief veel glans op groot oppervlakte)?? Het voordeel is dat ik met 1 verfsoort klaar ben en ademende eigenschappen.
- Matte aflak na grondverf. Dit sluit de boel wel af? Voegt dit wat toe t.o.v. EPS?
- Schrobvaste muurverf erop na grondverf. Ik hoor verschillende meningen over muurverf op houten panelen. Werkt dit of niet? Waar op te letten?

Wat zou jij in deze situatie doen?

Bedankt
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Speciaal lid geworden om te vragen hoe je een stukje multiplex kan schilderen?
Nou gewoon met elke fatsoenlijke verf die geschikt is voor je ondergrond....
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Speciaal lid geworden om te vragen hoe je een stukje multiplex kan schilderen?
bllijkbaar
awel, vooreerst . . . welkom

op hout zet je meestal eerst een grondlaag
pas daarna de dekkende laag in de gewenste kleur + uitzicht mat/satijn/glanzend
afhankelijk van de kwaliteit van de verf zal je 2 of 3 lagen moeten zetten
maw bij de goedkoopste verf heb je de meeste kans dat je 3 lagen moet zetten
(ze moeten het prijsverschil ergens uit halen 🤣 )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.