Ik ben op zoek naar een stuk gereedschap waarvan ik niet eens weet of het bestaat
. Ik ben knieschotten aan het maken, maar de moeilijkheid is dat de schuine wand niet waterpas loopt. De afstand tussen de vloer en de wand verschilt per 20 cm soms wel een paar centimeter. Om dit goed te meten ben ik eigenlijk op zoek naar een uitschuifbare meetlat met daarop een waterpas aan de voorkant en haaks daarop nog 1. Dan kant ik deze tegen de vloer houden, uitschuiven tot het plafond en zo de afstand meten, maar om te zorgen dat ik de meetlat niet scheef houdt kan ik op de waterpassen kijken.
Pfff het klinkt mij zelf ook wel een beetje omslachtig in de oren eigenlijk. Ik had ook nog bedacht om een touwtje met een gewichtje tegen de schuine wand te houden zodat ik langs die lijn kan meten. Is dat een idee?
Iemand nog andere suggesties die makkelijker zijn, als jullie dit verhaal tenminste kunnen volgen?
Daarnaast moet ik ook nog muizenholletjes zagen in de knieschotten omdat er spanten tegen de schuine wanden zitten. Dat doe ik met de decoupeerzaag, maar hoe kan ik deze holletjes het beste meten? Alle spanten hebben een andere afmeting.
Als het verhaal heel onduidelijk is kan ik proberen een schetsje te maken hoor.
Pfff het klinkt mij zelf ook wel een beetje omslachtig in de oren eigenlijk. Ik had ook nog bedacht om een touwtje met een gewichtje tegen de schuine wand te houden zodat ik langs die lijn kan meten. Is dat een idee?
Iemand nog andere suggesties die makkelijker zijn, als jullie dit verhaal tenminste kunnen volgen?
Daarnaast moet ik ook nog muizenholletjes zagen in de knieschotten omdat er spanten tegen de schuine wanden zitten. Dat doe ik met de decoupeerzaag, maar hoe kan ik deze holletjes het beste meten? Alle spanten hebben een andere afmeting.
Als het verhaal heel onduidelijk is kan ik proberen een schetsje te maken hoor.