Bescherming van een hokje op een camping in een bos

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Dag,

Ik ga een nieuw hok bouwen op onze camping. Ik denk dat ik mij met de constructie wel red, maar wat smeer ik er eventueel op? Ik ben er onzeker over. Ik kan adviezen hierover goed gebruiken.

1.
Kan ik beter blank hout nemen en dat behandelen met een goede beits of neem ik liever geïmpregneerd hout.
Als ik geïmpregneerd hout neem en ik wil het toch een kleur geven, kan dat dan?

2.
Bij buitenbeits denk ik aan de (dure) potten van CetaBever. Dat hebben ze commercieel goed aangepakt. Ik kan helemaal niet beoordelen of het goed is. Zijn er kwalitatief goede alternatieven? Liefst betaalbaar?
Misschien olie, maar ik wil er eigenlijk graag kleur op brengen.

3.
Er komt een vloer in van underlayment of zoiets. Ik dacht er ook iets op te moeten smeren tegen slijtage. Het lijkt natuurlijk ook wat beter als het kleur heeft. Ik weet dat bijv. Jotun er iets voor heeft. Heeft iemand hier een (beter)idee voor?
Omdat ik de vloer van het hok een stukje van de natte bosbodem af wil houden komt deze wat hoger te liggen en moet ik er een oprit bij maken. Een ding in de vorm van een grote kist/wig, die ik naar binnen kan kantelen als we weg zijn. Zoiets. Die wordt dus ook belast met fiets en kruiwagen, enz.

Alvast bedankt voor de adviezen,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.