Bento3d.design maak je eigen bakjes met een 3D printer.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.547
2.314
Terkaple
www.woodworking.nl
Een Bento box is van oudsher een japanse lunchbox. Daar zaten vakjes in om de ingrediënten tot aan het eten netjes van elkaar gescheiden te houden.

Ik kwam dit filmpje tegen, er staat ook iets over op Reddit, waarin een app wordt besproken waarmee je heel gemakkelijk zelf een kistje print en de verschillende bakjes daarin. Ook handig als je een systainer of je lades wilt voorzien van bakjes.

De link werkte bij mij de eerste keer niet, maar nu wel, aan de interface is niet heel veel aandacht besteed, maar het idee om zo heel snel bakjes in allerlei formaten met een indeling te kunnen printen is wel de moeite waard.

Dit is de link naar het ontwerp programma Bento3D

jaap

• Leuk
Waarderingen: Caroline

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
Je kunt met een 3d printer inderdaad mooie opbergsystemen maken.
Zie ook 'Gridfinity': een systeem met een basis-vakwerk waarop bakjes van diverse maten en uitvoeringen kunnen worden geklemd, al dan niet in combinatie met apparatuur of speciale vormen.

Specificatie van Gridfinity: Gridfinity
Voor voorbeelden en printbare bakken in alle mogelijke vormen : zoek 'gridfinity' op printables.com of op thingiverse.com.

3d printen is niet per sé goedkoper dan kant en klaar kopen. Het voordeel is dat je precies kunt krijgen wat je wil.

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
317
65
Mooi concept! Ik dacht net als Efvee gelijk aan Gridfinity. Duurt wel lang om een paar laden vol aan bakjes te printen, maar dan past het wel precies bij wat je wilt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.