Bench dogs uk fence

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Ik hen een mft werkblad en werk nu voor het zagen met de TS 55 steeds met de losse dogs. Dit gaat goed maar herhaalbaarheid valt tegen, kost tijd.
Ik wil dit blad nu upgraden met een fence zoals bijv bij Peter Millard te zien.
Heeft iemand ervaring met het systeem van bench dogs?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.581
Gaanderen
Je kan dit met vele cnc profielen maken. Kijk hier eens http://www.stappenmotor.nl/Stappenm... voor cnc/aluminium profiel profielen cnc.htm.
Wat je dan nog nodig hebt zijn die dogs waarmee je dit profiel vastzet. Eventueel de moeren die in dit profiel passen. Nadelen zijn dat je geen maatverdeling op je profiel hebt. en dat lage stukje alu onder je geleiderail ontbreekt. Ik heb deze fence dogs 247WOOD MFT fence dog verpakt 2st
Waarom toen deze keuze: het was een stuk voordeliger dan bestellen bij benchdogs met alle importkosten.
Dit gaat volgens mij niet meer op omdat ze een EU website hebben.
Belangrijk is dat deze fence zuiver haaks op je plaat staat.
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Instrumenta.nl heeft ook een mooi system. Ik gebruik dat al een tijdje naar tevredenheid
 

djjvb

Actieve deelnemer
20 sep 2017
44
14
Nijkerk
Ik heb het volledige systeem van benchdogsuk. Werkt prima en naar tevredenheid. Wat zou je er over willen weten?

In principe is het in de gaten zetten en gaan. En met die flipstops is herhaalbaarheid ook makkelijk. .
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Standaard 4040 profiel met een meetlint opgekleefd. Niet zo fancy als benchdogs.co.uk maar zeker toen ik het kocht stukken goedkoper.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
852
445
Noord-Veluwe
Precies. 4040 profiel met Kreg stops erop werkt uitstekend. Een paar "gewone" lange dogs kopen en daar een gat in boren, zodat je ze tegen het profiel kunt schroeven met een bout en een T-moer. Met het juiste zaagblad kun je het aluminium op maat maken met de afkortzaag en een stukje uit de hoogte halen met de lintzaag, zodat je een deel onder een guide rail kunt schuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: sibejan

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
302
119
Zuid Holland
Ik hen een mft werkblad en werk nu voor het zagen met de TS 55 steeds met de losse dogs. Dit gaat goed maar herhaalbaarheid valt tegen, kost tijd.
Ik wil dit blad nu upgraden met een fence zoals bijv bij Peter Millard te zien.
Heeft iemand ervaring met het systeem van bench dogs?
Ik heb hem ook, met een festool liniaal en een mt55.

Paar opmerkingen:

Ik gebruik de liniaal op dogs en niet op een scharnier. Als je een grote plaat hebt moet je de dogs iets losser draaien en dan de geleider optillen, plaat eronder en dogs weer vast.
Als je dat laatste niet doet heb je speling.

Die scharnier zou het veel makkelijker maken.
De rail is van prima kwaliteit.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.581
Gaanderen
Precies. 4040 profiel met Kreg stops erop werkt uitstekend. Een paar "gewone" lange dogs kopen en daar een gat in boren, zodat je ze tegen het profiel kunt schroeven met een bout en een T-moer. Met het juiste zaagblad kun je het aluminium op maat maken met de afkortzaag en een stukje uit de hoogte halen met de lintzaag, zodat je een deel onder een guide rail kunt schuiven.
Ik heb ook de kreg stops maar de production stop krijg ik er niet op vast. De andere werkt prima.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
852
445
Noord-Veluwe
Ik gebruik de PRS7850 op 4040-profiel.

Zie deze post:

 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.581
Gaanderen
Ik gebruik de PRS7850 op 4040-profiel.

Zie deze post:

Ik heb dus een andere. Dan is het duidelijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.