belmash sdr 2200 ervaringen?

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
105
111
Boechout (Prov. Antwerpen)
Hi Tino,

Mijn ervaringen tot nu toe met deze vlak- en vandiktebank :

pros : zware machine (ca 80 kg), soepele en krachtige (stille) motor, even wennen om af te stellen, maar eens dit onder de knie, vrij eenvoudig. In een kleine werkplaats, zoals bij mij, is het aan te raden om een wielset aan te schaffen.

cons : parallelgeleider is niet haaks (is bij mij gelukkig opgelost door de leverancier - 2 geleiders later...). Ook zat er een verkeerde uitvoertafel bij, waardoor deze niet ver genoeg kon zakken. Dit is eveneens perfect opgelost door de leverancier (nieuwe invoertafel). Indien gemonteerd op een wielset, zitten te handvatten nogal hoog (ofwel ben ik te klein :unsure:). Tafels zijn van plaatstaal, doch, in tegenstelling tot de vroegere versies, zitten er verstevigingsribbebn aan de onderkant, waardoor er veel minder flexie is.

Conclusie : voor deze prijs een degelijke, compacte machine.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

Luc
 

Tino van Rijswijk

Nieuw lid
9 nov 2014
17
1
Hi Tino,

Ik heb een Belmash SDR 2200. Mijn ervaring tot nu toe :
Hoi Luc,
Allereerst dank voor je reactie!!
Ik heb inmiddels een HBM 260 aangeschaft in te proberen. Het is mijn eerst vlak envandiktebank en ik gebruik het voor de gitaarbouw, dus wordt hij eigenlijk niet zoveel gebruikt. Je merkt wel dat mijn machine van mindere kwaliteit is, maar hij doet zijn werk en daar gaat het mij om. Die Belmash leek mij een degelijke machine die nog enigszins te verplaatsen is. Hopelijk heb je er veel gemak van!

Groet Tino
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.