Be'hoed' u voor de kou

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.801
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb alleen haar op de onderkant van mijn hoofd dus ik verlies nogal wat warmte met dit weer, en draag dus hoofddeksels. Zo'n beetje alles wat ik op mijn kop draag heeft mijn vrouw óf voor mij gekocht (hoeden) of zelf gemaakt (een warme gebreide muts bijvoorbeeld) maar ik ontbeerde nog een plek om ze te hangen. Aangezien ik een tijd terug met mijn hernieuwde lintzaag een stuk plataan stam tot planken had gezaagd, maar eentje daarvan nog teveel 'stam' en te weinig 'plank' was, besloot ik even wat in elkaar te fröbelen.

Met de kleine lintzaag, een trekmes, bijltje en guts de slechte stukken weggehaald en de bast eraf gedaan. Had ik het ding in een (blok)hut gehangen had ik die moeite niet genomen maar deze komt in huis (nu dat ik dat tik, ik denk dat ik er ook nog wel eentje wil maken voor in mijn Zweedse hut!).

20221222_124851.jpg

Een van de bomen achterin de tuin die al wat groter is, is een Amerikaanse Vogelkers en die heb ik enkele keren moeten snoeien. Tijdens wat werkzaamheden bij de hut kwam ik daar nog wat takken van tegen die ik kort heb gezaagd voor het vuur, maar er zat een vrij dikke tak tussen en toen gingen de raderen draaien... en dus ook mijn draaibank.

20221222_121226.jpg

Enfin, lang verhaal kort:

20221222_161942.jpg

De pinnen zitten licht verzonken, wat houtlijm erin en een voorgeboorde schroef langs de achterkant. Afwerking is gekookte lijnolie. Het geheel is nog niet droog maar zo heb je alvast een idee. Mocht vrouwlief hem niet in de bijkeuken willen hebben (ze heeft het meestal niet zo op de 'natuurlijke' look) komt hij in de hut of geef ik hem weg :).
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.801
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ja :). Ik moet nog een elegante manier maken om hem aan de muur te maken. Ik denk dat ik een metalen hoekje doorslijp en twee metalen plaatjes achterin verzink zodat je hem blind aan twee muurschroeven kunt hangen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.