beginner

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Hallo allen,

Ik wil graag beginnen met houtsnijden.
Ik wil graag mannetjes en dieren gaan maken maar ook van die houten pendule aan een hals ketting.

eerst dacht ik aan het merk Beavercraft daar ze sets aanbieden met een strop voor een leuke prijs, maar zie nu het merk Flexcut.
Deze zijn iets duurder maar zouden beter zijn.

de sets kn 500 en kn 600 lijken waar, maar aangezien ik pas wil beginnen wat raden jullie aan en welke nummer/type mes kan ik het beste aanschaffen.

de mora 120 lijkt mij te groot of deze in combinatie met een ander mes.

Ik heb het forum doorzocht maar zie niet welke keus voor mij de beste is om te beginnen.

mvg marc
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Voor inspiratie zie: Giles Newman (@giles__newman) • Instagram photos and videos

Als ik goed begrijp wat je wilt maken is een Morakniv en een zgn pennenmes een goede start maar je hebt beslist een wetsteen daarbij nodig. Bijv dubbele diamantsteen van eze-lap. Voor mijn handen is Flexcut niet geschikt maw ik raad je aan om gereedschap te kopen nadat je het ergens hebt vast kunnen houden, niet van een plaatje, of als je er al ervaring mee hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mcbons

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Voor inspiratie zie: Giles Newman (@giles__newman) • Instagram photos and videos

Als ik goed begrijp wat je wilt maken is een Morakniv en een zgn pennenmes een goede start maar je hebt beslist een wetsteen daarbij nodig. Bijv dubbele diamantsteen van eze-lap. Voor mijn handen is Flexcut niet geschikt maw ik raad je aan om gereedschap te kopen nadat je het ergens hebt vast kunnen houden, niet van een plaatje, of als je er al ervaring mee hebt.
Dankjewel voor de feedback.
Ik zou graag de messen willen vast houden alleen is er geen winkel in de buurt om dit te proberen helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
Ik heb Beavercraft gehad en die waren niet slecht. Door omstandigheden kwijt geraakt en dan overgeschakeld naar Pfeil. Die zijn toch een klasse beter naar mijn gevoel en niet zo veel duurder.
 
  • Leuk
Waarderingen: mcbons

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Een ornamentsnijder doet ander werk, snijdt geen figuurtjes met messen. Daar moet je niet zijn om messen uit te proberen.

groeten

Ornament
 

Blockbird

Nieuw lid
20 nov 2022
14
21
Eersel
www.etsy.com
Flexcut was voor mij een prima start om te beginnen. Ik heb hier een lange tijd met plezier mee gewerkt. Ik slijp mijn messen ook niet, ik strop iedere 20 minuten tijdens het snijden. Bij flexcut messen werkt dit prima en houdt ze ook goed scherp.

Inmiddels ben ik overgestapt op handgesmeden messen en het verschil in kwaliteit (en prijs) is natuurlijk groot.

Mocht je de hobby willen uitproberen en zelf messen aan willen schaffen dan zou ik zeker flexcut adviseren.

Uiteraard ben je ook welkom in Eersel om een aantal messen uit te proberen mocht je daar behoefte aan hebben.

Groet,

Robin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.