Beginnen met CNC

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Mensen,
Ik heb een goedkoop machientje gekocht om te kijken of ik het leuk vind. Een chinees 3018 .
Ik heb wat programma's bekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.Heb hem draaiende vanuit de pc dus in Candle kan ik heb besturen, zo ver zo goed.
Heb nu Vectric aspire geprobeerd maar daar kom ik niet echt verder, een tekening of tekst maken lukt wel maar hoe ga ik dit overbrengen naar mijn machine?

Fred
 

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
Je zit iig goed met de vectric software. Het grote voordeel is dat er veel tutorials zijn te vinden van die leverancier.
Met cam software maak je g-code bestanden. Die kun je met een usb stick of via een cloud drive overbrengen naar de besturing
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Ik heb het vandaag geprobeerd, tekst gemaakt in vectric en dan via save toolpath kom ik in Vcarve terecht.
daar kan ik de cnc besturen. so fa so good.
daarna wilde ik via de tekst gaan carven maar dat ging dus helemaal mis.
In Easel ging het wel goed maar daar worden de letters niet helemaal uitgesneden.
Word een lange winter proberen dus.

Fred
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.