Basis zaagtafel

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Voor 400€ zou ik de opleg naar metabo wel overwegen, helaas vind ik ze op het eerste zicht op het net pas beginende aan prijzen van 522,- en das helaas buiten budget...
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Ik heb een tijd geleden de Bosch pts 10 gekocht zonder onderstel. Dat onderstel is wel leuk en aardig maar ik vond het nogal prijzig. Kun je beter 100 euro besteden aan wat leuk hout of ander gereedschap. Met behulp van je tafelzaag zonder onderstel maak je zelf je eigenlijk onderstel:) Kost alleen wat vurenhout of multiplex en wat wielen van van de Action en voor 20 euro ben je waarschijnlijk al klaar:)

Ik heb niet zo lang geleden nog een review geschreven over de bosch pts 10:
http://www.woodworking.nl/showthread.php?17237-Review-Bosch-PTS-10&highlight=bosch+review
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.722
2.585
Gaanderen
Grappig hoe visies kunnen verschillen: Ik kan me bijna geen betere service voorstellen dan de service van Bosch.
Door de jaren heen kan ik me alles voorstellen. Bij bosch van uitmuntende jaren tot de vergelijking met de SS. Ook dat is weer goed gekomen. Zo heb ik met vele merken positieve en negatieve ervaringen gehad. Zelfs festool heeft reparatie tijden van 6 maanden gehad.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat het een opklapbaar onderstel was. Vandaar mijn opmerking.
wellicht die houten plaat van wielen voorzien en de plaat op een workmate klemmen. Op die workmate kun je ook een Freestafel klemmen. En alles is opklapbaar cq gemakkelijk op te bergen.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat het een opklapbaar onderstel was.
Ja dat klopt wel, handig om op te bergen maar in de praktijk doe je dat denk ik niet heel erg vaak. De workmate oplossing vond ik niet geen slechte:)
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
En heeft iemand een idee waar deze metabo aan 400€ te vinden is? Ik vind deze op het net enkel aan 500€ plus voor 400 zou ik de opleg tov de bosch wel interessant vinden... En bedankt voor de link naar de review, heel interessant te lezen!
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
En volgens jullie oordeel beter de metabo? Vanuit Antwerpen wel een stuk rijden maar daar gaan we ni dood van he :)
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Voor 10 euro verzenden ze naar Nederland, dus Belgie zal ook zoiets zijn. Tenzij je een auto v/d zaak oid rijdt zal verzenden denk ik altijd goedkoper zijn als die diesel/benzine.

Mbt de zaag zonder ervaring te hebben met beide zagen: denk dat je met de Metabo een model uit de onderkant van de professionele markt hebt en met de Bosch een machine uit de bovenkant van het hobby segment (vergeleken met Skil, Powerplus etc).

Sla Google er nog eens op na voor wat reviews evt. Volgens mij heeft de Metabo behalve meer vermogen ook meer capaciteit en dat is zeker de moeite.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Willem1958, ik ben ook wel nieuwsgierig naar betere zaagtafels voor een goede prijs. Is er een reden waarom je ze niet hier kunt plaatsen?

Groeten
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Willem1958, ik ben ook wel nieuwsgierig naar betere zaagtafels voor een goede prijs. Is er een reden waarom je ze niet hier kunt plaatsen?

Groeten

Anders is er een kans dat een ander ermee vandoor gaat en dat zou jammer zijn voor jou.
De links die ik naar je toe stuur zijn gewilde zaagtafels en meestal vlot weg.
ipv een dag op mijn antwoord te wachten had je beter die man van de deWalt kunnen bellen gisteren maar goed.
Ik zal ze plaatsen maar misschien heb je dan pech.
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...viousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet
 
Laatst bewerkt:

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
als ik de sites van hornbach nederland en duitsland met elkaar vergelijk zit er momenteel €80 verschil tussen de 2. als ik dus een duitse hornback binnen een straal van 100 km hen kan ik hem nog met winst kopen en ophalen bij de hornbach. dan onderstel geeft me toch geen meerwaarde
 

erik66

Nieuw lid
28 apr 2016
3
0
ik heb een Powerplus POWX221 Tafelzaagmachine 1500W |

het geheel zit nog maar net in elkaar een hele klus hoor maar ziet er erg goed uit , er zijn er hier veel die een bosch of makita AEG prefereren , maar die kosten ook meer dan dubbel en als je het enkel voor nu en dan eens te gebruiken en zeker niet beroepsmatig gebruik , ik heb 199 euro betaald ,ik vind dat er wel een horizontale geleider ook mag zijn , maar er is links wel een gleuf rechts zit de verstekgeleider , ik dacht zo misschien kan die ook links gebruikt worden voor horizontale geleider voor kort hout , je kan hem daar ook inschuiven en horizontaal zetten , voor een plank van 5 tot 10 cm af te korten je kan plaaten zagen tot 31 cm aan de linker zijde , ik weet het , er is hier veel kritiek op powerplus , ik heb enkel de gele serie en een klopboormachien van de groene serie en ben best tevreden over , heb een decopeerzaag een schuurmachine een reciprozaag 720w electrische schrobzaag, ik moet wel zeggen de zaagblaadjes smijt je liever weg en koop AEG of Bosch ze passen perfect ,ik heb nog nooit wat voor gehad die ze hier vertelden over Powerplus , ik heb zo de indruk dat het gaat over de blauwe serie
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.