Barrel hinges??

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
barrel hinges.jpeg

Zo heten ze in het Engels: barrel hinges. Kleine inboorscharniertjes, geschikt voor kistjes, doosjes, etc. Ze zijn er in diverse uitvoeringen. Maar weet iemand een goede nederlandse benaming hiervoor? Op internet vind ik 'onzichtbare' of 'verborgen' scharniertjes, maar dat lijkt me wat algemeen. En ook hier de onvermijdelijke vraag: Wie weet een goed adres om kwalitatief goede exemplaren te bemachtigen? Het lijkt me een wat subtiel product dat misschien in verschillende kwaliteitsklassen geleverd wordt? Ik zoek ze in dikte van 5 mm.

Graag hoor ik ook wat jullie ervaringen hiermee zijn, bv. qua stevigheid en misschien de do's and don'ts bij de montage. Zeer bedankt alvast!

Bijlagen

• barrel hinges 2.jpg
    barrel hinges 2.jpg
    215,9 KB · Weergaven: 12

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Bedankt allen voor de reacties. Bestelling naar Baptist is de deur uit. Het is voor mij nieuw om hiermee te werken, dus ik heb drie maten besteld om ervaring mee op te doen. Als de winkels weer open mogen, zal ik ook eens bij Hornbach gaan kijken wat ze daar precies hebben.

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.346
3.461
Gaanderen
Behalve materiaal verschil zit er bijna geen kwaliteitsverschil in deze pin scharnieren. Waar wel veel kwaliteits
verschil in zit zijn de soss scharnieren. Dit merk maakt de beste in deze klasse. Andere zijn stukken goedkoper maar bij zwaarder belasting niet top.

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
20
Voor de juiste maten voor het installeren boren kijk in de soss catalogus blz 46 dacht ik

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.416
147
Die Soss scharnieren (barrel hinge genoemd hierboven) lijken mij inboorscharnieren. Zien er toch anders uit dan pinscharnieren.
En bij Hornbach kan ik ze online niet vinden.

kees1

Nieuw lid
19 jul 2009
20
3
Bekijk bijlage 94610

Zo heten ze in het Engels: barrel hinges. Kleine inboorscharniertjes, geschikt voor kistjes, doosjes, etc. Ze zijn er in diverse uitvoeringen. Maar weet iemand een goede nederlandse benaming hiervoor? Op internet vind ik 'onzichtbare' of 'verborgen' scharniertjes, maar dat lijkt me wat algemeen. En ook hier de onvermijdelijke vraag: Wie weet een goed adres om kwalitatief goede exemplaren te bemachtigen? Het lijkt me een wat subtiel product dat misschien in verschillende kwaliteitsklassen geleverd wordt? Ik zoek ze in dikte van 5 mm.

Graag hoor ik ook wat jullie ervaringen hiermee zijn, bv. qua stevigheid en misschien de do's and don'ts bij de montage. Zeer bedankt alvast!
haefele verkocht ze ooit.....wel iets chiquer.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.