Banggood

graats

Actieve deelnemer
1 nov 2009
60
24
Borne
www.graatsenco.nl
Vraag over chinese webwinkel Banggood die veel houtbewerking spul heeft, ook hulpstukken voor machines. Vraag wie heeft ervaring met deze site, kwaliteit, betrouwbaarheid enz.
Groet Graats
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
Kijk eens op de site of het Youtube kanaal van Hooked on Wood. Deze heeft tientallen produkten van Banggood de revue laten passeren.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ik bestel niet meer bij dit soort Chinese sites. Maar toen ik dat nog wel deed was de service van Banggood gewoon goed. Er kwam wel eens iets aan dat niet geheel onbeschadigd was. Maar daar werd nooit moeilijk over gedaan. Je kreeg gewoon je geld terug, of je kon een vervangend exemplaar krijgen. Op de service en betrouwbaarheid kan ik dus weinig afdoen.

De belangrijkste reden om er niet meer te bestellen is tweeledig: enerzijds ideologisch (ik houd er niet van dat ze in China nogal losjes omgaan met de intellectuele eigendommen van anderen), anderzijds praktisch (bij meet- en aftekengereedschap bleek er altijd wel sprake te zijn van een afwijking in de nauwkeurigheid, niet zelden zo groot dat het gereedschap onbruikbaar was).
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Goed naar reviews kijken is inderdaad heel verstandig. Maat let wel op dat je geen misplaatst vertrouwen krijgt in bepaalde merken. Om je een voorbeeld te geven: de winkelhaak van Veiko krijgt erg goede recensies en ik heb geen reden om aan de kwaliteit daarvan te twijfelen. Maar ik kreeg op een gegeven moment de aanslag met gradenboog (protractor) van datzelfde merk van iemand. Daarvan was de kwaliteit echt ver onder niveau [1]. Enige tijd later volgden er op Youtube meerdere filmpjes met eenzelfde ervaring als die ik had. Ik zou dus ook niet zomaar een nagelnieuw product uitkiezen. Laat het product en het productieproces zich eerst maar enige tijd bewijzen voordat je je geld eraan aagt.

[1] De as waaromheen de kop draait had zoveel speling dat je de gradenboog op geen enkele manier reproduceerbaar nauwkeurig op dezelfde stand kon krijgen. Zelfs niet bij de hoeken waar een voorgedefinieerde stop in de kop was ingebouwd. Ik heb het asgat later zelf geruimd naar 8 mm, een gat M8 in het tegenoverliggende deel getapt, en een kartelmoer met een kraag van 8 mm gebruikt om er toch een bruikbaar ding van te maken. Maar ook daarna heb ik het ding nooit in praktijk gebruikt. Ik heb er eenvoudigweg geen vertrouwen in. Nu hangt het maar te verstoffen en dat is dus zonde van het geld dat de gever er met alle geode bedoelingen aan gespendeerd heeft.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Banggood. Verder bestel ik er zo weinig mogelijk. Steun liever de industrie hier. Ja heel veel word daar gemaakt. Ik weet het.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Ik durf wel met enige zekerheid te stellen dat Hongdui één van de betere merken is die op de website van Banggood worden verkocht (ik heb de Hongdui CR multi trim schaaf en die bevalt mij uitstekend een fractie qua aanschafprijs ter vergelijk met die van Woodpeckers), voor de rest oppassen geblazen er wordt ook veel meuk verkocht, maar ja waar niet? Voor de rest een betrouwbare website en ik deel de meningen van anderen.
 
Laatst bewerkt:

graats

Actieve deelnemer
1 nov 2009
60
24
Borne
www.graatsenco.nl
Oke,dank voor alle reacties. Ik heb de YouTube filmjes bekeken. Zijn vooral handig om een beeld te krijgen van het product. Ik heb niet de indruk dat deze meneer helemaal objectief is.
Het blijft dus oppassen blijkt en op eigen oordeel afgaan. Daar helpen de filmpjes wel bij.
Chinese reproductie is misschien een probleem, echter trek een willekeurig apparaat uit elkaar en je komt ook in Europees spul heelveel Chinees tegen.
Tegelijkertijd heb ik ook wel moeite met de prijzen van de A merken waarbij ik wel eens twijfels heb of de stevige prijs in verhouding staat met de kwaliteit.
Goed en wel, dank voor jullie reacties, ik doe er mijn voordeel mee.
Groet Graats
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Oke,dank voor alle reacties. Ik heb de YouTube filmjes bekeken. Zijn vooral handig om een beeld te krijgen van het product. Ik heb niet de indruk dat deze meneer helemaal objectief is.
Het blijft dus oppassen blijkt en op eigen oordeel afgaan. Daar helpen de filmpjes wel bij.
Chinese reproductie is misschien een probleem, echter trek een willekeurig apparaat uit elkaar en je komt ook in Europees spul heelveel Chinees tegen.
Tegelijkertijd heb ik ook wel moeite met de prijzen van de A merken waarbij ik wel eens twijfels heb of de stevige prijs in verhouding staat met de kwaliteit.
Goed en wel, dank voor jullie reacties, ik doe er mijn voordeel mee.
Groet Graats
Volgens mij moet je altijd dit soort van filmpjes met een kritisch oog bekijken, ondanks dat ze bijna allen voorafgaand zeggen geen belang te hebben, hebben ze dit wel. A merken hebben zich vaak al bewezen door de jaren heen, en daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden, op youtube en forums. Maar dit wil niet altijd zeggend, dat alles wat ze produceren ook top is. Als voorbeeld; Woodpeckers is een A merk levert prachtig innovatief gereedschap is geliefd bij vele houtbewerkers maar ze brengen soms gereedschap op de markt waarvan ik me afvraag wat is het nut hiervan (overnengineering)? Soms lijkt (vaak) de prijskwaliteit verhouding, ten opzichte waarvoor je het kan gebruiken, zijn doel te missen. De Woodpeckers jig om gaten te boren voor je MFT tafel, blijkt bijvoorbeeld niet zo nauwkeurig te werken, dan je van Woodpeckers zou verwachten. Dus staar jezelf niet blind, ook niet op A merken die een rib uit je lijf kost.
 
  • Leuk
Waarderingen: graats

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.