Balusters draaien

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Dat met laris zal lekker gaan ruiken. De kunst is om ze allemaal goed gelijk te krijgen. Succes
O ja ik draai alleen unicaten😇
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Mooi! Ik ben wel benieuwd hoe je ze allemaal gelijk maakt. Wellicht is het een idee om met de koper af te stemmen dat het ''meerdere unieke, vergelijkbare exemplaren'' gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: gpf

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Ik heb les gehad bij joost kramer en heb gezien hoe hij de trapspijltjes draaide. Model hing erboven en op het oog draaide die alles pas. Toen met enkele passers de belangrijkste maten nagemeten en bijna alles was meteen goed. Ik keek mijn ogen uit. Maar ja als je al 20 jaar dit bijna dagelijks doet en een begenadigd langsdraaier bent dan moet het kunnen. Juist de kleine onregelmatigheden tussen de spijlen maakt dat het er mooi uitziet. Ik vind machinaal draaiwerk voor dit soort dingen gewoon niet mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martin van der Wilt

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.440
693
Emst
Ik ga er 4 maken en gebruik de passer en meetlat veelvuldig.
Er zijn wel meerdere leermomenten en toch wel leuk om te doen.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.184
355
Etten-Leur
Van engelse draaiers heb ik woord storyboard overgenomen. Een stukje triplex met de insteekmaten ingekeept zodat je begin steeds identiek is. Verder een neg mal zoals hierboven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.