Balk schuur verrot, vervangen

vincent1971

Nieuw lid
24 okt 2017
21
1
image0.jpegimage2.jpeg

Heb een paar jaar geleden een huis gekocht met een schuur. De schuur had ernstige lekkage. Dak is inmiddels gerepareerd. Zit nu met een paar balken die vervangen moeten worden. Wat voor type balk kan ik er het beste voor gebruiken? Ook voor de latten haaks erop. Heb geen haast wil dat van de zomer eens uitvoeren. Alle adviezen zijn welkom. Er zit een boven verdieping op die schuur.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Je kan toch de balken opmeten en weer dezelfde maat terug plaatsen. Lijkt me het eenvoudigst. Zo te zien moet je ook wat vloerplanken vervangen. Met de spijkertrekker de vloerplanken los maken. Een balk er naast aan de kant van het muuranker op twee schroefstempels. Dan druk je de vloerdelen iets omhoog en kan je aan de vrije kant de oude balk er uit halen en er weer een nieuwe voor terug plaatsen.
 

vincent1971

Nieuw lid
24 okt 2017
21
1
Je kan toch de balken opmeten en weer dezelfde maat terug plaatsen. Lijkt me het eenvoudigst. Zo te zien moet je ook wat vloerplanken vervangen. Met de spijkertrekker de vloerplanken los maken. Een balk er naast aan de kant van het muuranker op twee schroefstempels. Dan druk je de vloerdelen iets omhoog en kan je aan de vrije kant de oude balk er uit halen en er weer een nieuwe voor terug plaatsen.
Bedankt voor het advies..wat voor soort hout zou je aanraden? Daar zit ik nog mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.