Bakje voor aan wagen Hammer

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
559
94
Stiens
Dag Allemaal,

Geen werkstuk van schokkend niveau maar ik verwacht wel veel gebruiksgemak. Omdat ik steeds weer op zoek moet naar de spullen voor het vervangen van een zaagblad of andere werkzaamheden aan de machine, bedacht ik een bakje voor aan de wagen van mijn Hammer. Ik denk dat het mij daar niet in de weg zit en wat ik nodig heb past er in.


IMG_20201122_121159[1]-min[1].jpg

Dacht dat het wel lastig zou worden maar 't viel eigenlijk wel mee. Voor de T-vormige geleider was het even zoeken naar de juiste maat. Het moet immers passen en ook nog schuiven kunnen.

IMG_20201122_121112[1]-min[1].jpg

Wilde eens iets nieuws proberen voor de verbinding daarom na het lijmen nog deuvels er in. Dat lukte wonderwel goed.

DEuvels_1.jpg

Deuvels2.jpg

Ik had niet gedacht aan de ringen voor de topas. Nou ja, die komen er niet vaak af.

PastNiet.jpg

Een mens kan tevreden zijn over weinig.

André
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Euhm, onder de wagen is een plek voor deze items, die liggen daar in een soort holte, toch?
 

studiodara

Actieve deelnemer
7 jun 2015
146
30
Ik zie behalve het handige bakje ook nog wat zelfgemaakte ‘klemmen’ op de schuiftafel. Waar gebruik je die voor en heb je nog meer uitvindingen bedacht?
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
559
94
Stiens
@starf: Ik heb onder de wagen geen plek voor zoiets. Ik zie geen geschikte holte.

@studiodara: Ik heb stukjes hout gemaakt met inslagmoeren die precies in de sleuf bovenop passen. Kan nét!
Daar past vervolgens een stukje draadeind in. Daarnaast heb ik zelfgemaakte houten knoppen, ook met een inslagmoer. Dit alles gebruik ik omdat ik bovenop wel eens wat wil kunnen klemmen op de wagen; ik wil dan geen risico lopen dat het verdraait of verschuift. Als ik het zo klem, zit het muurvast. Uiteraard doe ik dat van 2 kanten.
En nee, veel meer 'uitvindingen' heb ik niet gedaan.

André
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: studiodara

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Ik heb zelf een aantal magneten aan de zijkant van de zaag zitten, waar de gereedschappen aan hangen.
Deels magneten met een haak (van hbm) waardoor ik een ophanghaak heb, en deels potmagneten met een verzonken boutgat op de zijkant van de zaag vastgebout om gereedschap aan te ‘plakken’.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.200
563
@workingwithwood Goed idee, zo'n bakje aan de tafel. De spullen die ik op de zaagtafel gebruik maar nu even niet nodig heb liggen bij mij óp de zaagtafel. Wel aan de veilige kant van de langsgeleider maar toch niet echt handig. Ik zal eens zien of een bakje bij de CS70 ook een beetje handig te plaatsen is. Bedankt voor de tip (y)
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
559
94
Stiens
Idee achteraf. Het is misschien een goed idee om in de bodem openingen te laten om er makkelijk de fijne spanen uit te kunnen vegen. In de hoeken bijv.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
559
94
Stiens
@Stuiodara: Nog wat foto's ter verduidelijking. Zorg er wel voor dat de armpjes (gewoon stukjes hout, niks bijzonders) Niet te lang zijn, zodat ze nooit in de zaag kunnen draaien.

IMG_20201128_120517.jpg

IMG_20201128_120618.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: studiodara

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.