Op verzoek van mijn vrouw een bakje gemaakt om spulletjes in op te bergen. Borstel, elastiekjes en andere zooi. Deze lagen los in de boekenkast en moesten netter opgeborgen worden.
Ik had nog een stapeltje esdoorn latjes liggen. Daar moest het wel uit kunnen.

3x2 latjes verlijmd voor de juiste hoogte

Alles in de klemmen gezet. Stukje folie zorgt ervoor dat het blokje hout bovenop om alles plat te houden niet meegelijmd wordt.

Uit de klemmen en netjes glad, haaks en op maat schaven.

Met als resultaat een 4 plankjes die een bakje gaan vormen.

Voor de bodem heb ik 3 overgebleven latjes doormidden gezaagd en verlijmd tot een paneeltje. Hier heb ik geen foto van maar het resultaat ziet er als volgt uit.

Daarna de tandjes zagen. Het zwaluwstaartzaagje heb ik vorig jaar op de Opendag Hout gekocht.

Morgen foto's van het eindresultaat. Het ging het allemaal zo lekker vlot dat ik vergeten ben foto's te maken.
Ik had nog een stapeltje esdoorn latjes liggen. Daar moest het wel uit kunnen.

3x2 latjes verlijmd voor de juiste hoogte

Alles in de klemmen gezet. Stukje folie zorgt ervoor dat het blokje hout bovenop om alles plat te houden niet meegelijmd wordt.

Uit de klemmen en netjes glad, haaks en op maat schaven.

Met als resultaat een 4 plankjes die een bakje gaan vormen.

Voor de bodem heb ik 3 overgebleven latjes doormidden gezaagd en verlijmd tot een paneeltje. Hier heb ik geen foto van maar het resultaat ziet er als volgt uit.

Daarna de tandjes zagen. Het zwaluwstaartzaagje heb ik vorig jaar op de Opendag Hout gekocht.

Morgen foto's van het eindresultaat. Het ging het allemaal zo lekker vlot dat ik vergeten ben foto's te maken.
Laatst bewerkt: