badkamer meubel

harmdelaat

Actieve deelnemer
20 okt 2013
43
1
Ik wil een badkamer meubel maken van Amerikaans noten.
Omdat het een natte ruimte betreft, vraag ik me af wat ik het beste hiervoor kan gebruiken.
Plaatmateriaal met een fineer of liever massief hout? Wat raden jullie me aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Twan van dijk

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.225
1.986
Klein-Brabant, Vlaanderen
bij de start staat de combinatie badkamer + massief gelijk aan vloeken in de kerk
massief werkt het meest
het enige wat dat kan verzachten is de afwerking/behandeling
aan het andere uiterste van massief heb je met hpl en abs afgewerkte platen, en zelfs trespa
veel hangt af van hoe vochtig het in je badkamer wordt, en hoe lang die vochtigheid aanhoudt
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
530
49
Groningen
Eens met ZotVanHout. Bij mij hangt nu een jaar een massief eiken badmeubel in de badkamer, die is mooi stabiel. 3 lagen skylt binnen en buitenkant behandeld, mechanische ventilatie en raampje open bij douchen. Het kán wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: KGR

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.138
529
Moordrecht
Ik heb jarenlang, niet gehinderd door enige vorm van kennis, 2 massieve eiken meubels in de badkamer gehad, Wel rustiek, dus met wat grotere toleranties. in een dijkhuisje, in het souterrain. Wel met actieve afzuiging.. Heb 1x een deurtje wat bij moeten stellen, daarna nooit meer

Heb nu ook een massief meubel van Indonesisch bokkie wokkie hout staan, door mn ervaringen met de eiken meubels heb ik dit zonder enige moeite aangedurft.

Punt is dus: het ligt aan je ontwerp. Superstrak gaat ws problemen opleveren, iets rustieker kan prima
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.