B.O.B. (bijzonder opzet bankje)

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dit kleine werkbankje heb ik 2 jaar geleden gebouwd, toen nog met 1 bankschroef van Peaktool (Baptist) een quick release.
Inmiddels heb ik aan de andere kant nog een bankschroef gemonteerd, een Paramo no 61. Uit de jaren zestig is nog van mijn vader geweest.
Deze week een moxonvise gemaakt op de derde kant, van m14 draadstang wat stevige ringen en ijzerwerk de handwielen komen uit China. De houvast (bankhaak) komt ook uit China.
Aan de andere zijde zijn twee gaten voorzien waar de houvast in kunnen welke een latje klemmen tegen beschadigingen maar ook om als schaaf aanslag te dienen.

Dit bankje kun je op een gewone werkbank zetten zodat je op een fijne hoogte kunt werken, hierbij moet je denken aan zwaluwstaart zagen, hakken, schaven zagen van fijn werk.
Maar ook op locatie op bv een workmate hiervoor een simpel grondplaatje van underlayment en met een hardhouten plank om in de workmate te klemmen.
Hierdoor ontstaat een super makkelijk werkbankje. Dit werkbankje staat op 5 mm dik rubber (boomband) en verschuift dus niet, materiaal van het bankje beuken hout, iepen hout en inlands esdoorn.

IMG_8249.jpgIMG_8250.jpgIMG_8251.jpgIMG_8256.jpgIMG_8257.jpg
IMG_8243.jpg
IMG_8244.jpgIMG_8247.jpgIMG_8248.jpg

Groetnis, Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bedankt voor jullie reacties!

Ben nu voor halve dagen weer aan het werk in de werkplaats, kan me redelijk redden. De kracht en de motoriek is nog steeds niet goed en de Carona perikelen hebben mijn revalidatie proces behoorlijk verstoord.
Maar dat mag de pret niet drukken. :)

@Charel09

De stalen houvast heb ik hier besteld: US $9.0 |Werkbank Holdfast Stalen Klem, T. Herten Bd Holdfast L Hf|clamp meter|clamp currentclamp tester - AliExpress

Let wel op je moet er geen 2 tegelijkertijd bestellen! Dan lopen de verzendkosten gigantisch op!
Zie nu dat ze de verzendkosten per 1stuk met 5 euro hebben verhoogt en de prijs van de haken is ook iets gestegen.

Heb dus in totaal 4 houvasten besteld met telkens een dag er tussen, 2 grote en 2 kleine ze worden geleverd met een bijpassende speed boor.
Voor de grote betaalde ik 9 euro plus 9,95 verzendkosten (per stuk) voor de kleineIMG_8066.jpg 8 euro en 9,95 aan verzending.
Ik had ze binnen 4 weken thuis de eerste had ik begin februari besteld

IMG_8064.jpg
IMG_8065.jpg

Groetnis, Roeland

ps de foto's zijn van de grote houvast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.