Axminster chuck van Rainer Bucken

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Moest grinniken om de opmerking bij Jan Hovens :)

Had nog niet gepland om te komen, want druk, en best een eindje weg, maar het lijkt me toch wel heel leuk!
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Dat denk ik wel. Collet Chuck - De Houtdraaierij
Ik gebruik ook iets gelijks bij het draaien van pennen. In die van mij gaan ER32 spantangen.
Ik zie het. Heb ik dus een vraagje voor Ronald. Hoe krijg ik die dingen gecentreerd lopend? Ik heb er twee, een voor mijn HBM en een voor mijn Nova 1624. De bodies lopen perfect, maar de geklemde werkstukken zijn altijd net een fractie off-center. Bij allebei. Voor normaal houtwerk is dat niet erg maar als je zaken wilt klemmen die al ‘rond’ zijn (denk een verjonging aan eenhengel om m pas te maken voor een metalen bus) wel…
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik zal die van mij eens nameten. Volgens mij is die van mij redelijk zuiver. Als ik er schroefdraad op moet snijden voor pennen. Metrisch fijn moet dat wel redelijk nauwkeurig zijn.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Ik zie het. Heb ik dus een vraagje voor Ronald. Hoe krijg ik die dingen gecentreerd lopend? Ik heb er twee, een voor mijn HBM en een voor mijn Nova 1624. De bodies lopen perfect, maar de geklemde werkstukken zijn altijd net een fractie off-center. Bij allebei. Voor normaal houtwerk is dat niet erg maar als je zaken wilt klemmen die al ‘rond’ zijn (denk een verjonging aan eenhengel om m pas te maken voor een metalen bus) wel…
Eerst de spantang met een hoor- en voelbare 'klik' in de moer duwen, en niet eerst de spantang in de body en dan pas de moer aandraaien. Spantang en moer vormen een geheel en moeten samen in de body gedraaid worden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Henk ik heb net gemeten. Mijn runout is 0.1mm tot 0.2mm afhankelijk hoe ik de stift in de ER collet plaats.
Het zijn chinese collet en de meetklok is ook chinees.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.