Atlas Copco Compressor probleem (blijft afblazen)

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Beste forumleden,

Onlangs een mooie 2ehands Atlas Copco Lfx gekocht. Bij de aankoop werkte alles prima. Nu thuis alles aangesloten, compressor komt mooi op druk en slaat af maar na het afslaan loopt de tank helemaal leeg (heb ik weer).
Ik denk dus dat de terugslagklep blijft hangen, maar waar vind ik deze precies? Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

De lucht blaast af bij het rood omcirkelde gedeelte.
 

Bijlagen

  • DSC_0359.JPG
    DSC_0359.JPG
    301,2 KB · Weergaven: 37

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Nieuwe pressostaat voor je compressor kopen kan de oplossing zijn. Nu is atlas copco een zeer professioneel merk en als je dit als onderdeel moet kopen dan kan dat een flinke prijs zijn. Zoeken op pressostaat compressor op www geven je veel resultaten
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Nieuwe pressostaat voor je compressor kopen kan de oplossing zijn. Nu is atlas copco een zeer professioneel merk en als je dit als onderdeel moet kopen dan kan dat een flinke prijs zijn. Zoeken op pressostaat compressor op www geven je veel resultaten
Ik heb net de terugslagklep eruit gehaald en alles schoongemaakt, terug in elkaar gezet en nu werkt alles weer. Makkelijk en goedkoop... Fingers crossed voor hoe lang haha. Als die het een maand lang uithoudt zonder storingen dan is dit het probleem geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en mink

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Het ontlastklepje dat in je pressostaat zit, zodat de compressor onbelast aan kan lopen, blijft hangen. Komt wel vaker voor en je hebt het probleem al opgelost.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ik zit er als voormalig gereedschappen handelaar toch anders in. :ROFLMAO: Maar deze oplossing is goedkoper en beter voor het milieu. Top
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.