Apparatensnoer 0.75mm kwadraat

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik zoek rubber of neopreen, ( in elk geval soepel) eenzijdig drieaderig netsnoer van 0.75 mm kwadraat. of evt zonder stekker. Moet toch niet moeilijk zijn te vinden dacht ik..Ik kan wel een rol van minimaal 50 meter (++) kopen of apparaten/netsnoer vanaf minimaal 1 mm kwadraat. Zoek ik verkeerd? datkan toch niet waar zijn?

PS: Het is me bij dat zoeken ook opgevallen dat je een hoop kwalitatief matig aansluitmaerial tegen komt.(va niveau ""slechte bouwmarkt"' foeter foeter)

(++) 50 meter krijg ik nooit op).

mvg
Klaas
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Heel vaak zijn apparatensnoeren met aangegoten stekker 2 aderig uitgevoerd dit omdat veel gereedschap dubbel geïsoleerd is. Er mag dan zelfs geen 3 aderige kabel of stekker met aardaansluiting aanzitten bij een nen3140 keuring.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Moet het perse 0.75 mm2 zijn, of mag het ook dikker? 1.5mm2 is namelijk goed te vinden in rubber snoer met aangegoten stekker.
Want wat is de reden dat je zoekt naar 0,75mm2? Een apparaat wat nu is aangesloten met 0,75 mag je gerust aansluiten met 1 of 1,5mm2.

Als 3 x 1 mm2 vind ik 'm hier.
Als er geen aangegoten stekker aan hoeft te zitten, heeft Conrad 'm per meter, o.a. deze.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Alleen is H05VV-F geen rubber maar een pvc-ommanteling.
Al hoeft dat niet perse een probleem te zijn, is alleen minder bestand tegen olie etc en natuurlijk UV (dus officieel niet geschikt voor langdurig buitengebruik)
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Alleen is H05VV-F geen rubber maar een pvc-ommanteling.
Al hoeft dat niet perse een probleem te zijn, is alleen minder bestand tegen olie etc en natuurlijk UV (dus officieel niet geschikt voor langdurig buitengebruik)
Aha, weer wat bjigeleerd. Dank!
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Waarom zou je zo een snoertje kopen? Heb je nergens een afgedankt electrisch apparaat liggen? Of even informeren bij kennissen, familie, vrienden. Het kan niet zijn dat er niemand een defect electrisch apparaat of voeding heeft liggen. Als ik een toestel moet weggooien (wegens defect) bewaar ik vaak het snoer. Komt altijd van pas.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Moet het perse 0.75 mm2 zijn, of mag het ook dikker? 1.5mm2 is namelijk goed te vinden in rubber snoer met aangegoten stekker.
Want wat is de reden dat je zoekt naar 0,75mm2? Een apparaat wat nu is aangesloten met 0,75 mag je gerust aansluiten met 1 of 1,5mm2.

Als 3 x 1 mm2 vind ik 'm hier.
Als er geen aangegoten stekker aan hoeft te zitten, heeft Conrad 'm per meter, o.a. deze.
Ja, liefst zo soepel mogelijk. Vandaar de voorkeur voor 0.75 mm kwadraat en rubber. De meeste van mijn bankapparaten vragen minder dan 6 amp en vanwege de miniwerkplaats die ik heb staan ze zo veel mogelijk op verrijdbare plateaus. Soepelekabels blijven dan direct naast het plateau mooi op de vloer liggen.

En potverdorie die Conrad had ik gemist. Dank.

mvg
Klaas
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Jaa, ik heb het gehaald bij okaphone electronica in de oude ebbingestraaat in groningen. Qua soepelheid is het beter als neopreen, gewoon kijken, voelen of het iets is wat je zoekt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.