Afzuiging.

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
Beste mensen.
Ik heb wat moeite met het vinden van de juiste verloopstukken. Ik heb een felder af14. Dus aansluiting van 120 en 80 ( is een y stuk).
ik moet van slang 100 naar dus of 120 of naar 80. Felder verkoopt wel onderdelen, maar niet de gene die ik nodig heb. Heeft te maken met binnen-en buiten maat.
Wat doen jullie. Naar de bouwmarkt en een pvc verloop uitzoeken of zijn er andere bedrijven die dit verkopen.
groet en alvast dank

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.639
1.214
Omgeving Leiden
Hoi Steven73,

Tja, dat is altijd een beetje gedoe.
Ik zou van 100 (slang) naar 125 gaan op de Felder. Als je naar de 80mm aansluiting gaat , 'knijpt je wel heel erg.
Ik denk dat je met een föhn en wat geduld een aardig eind komt met deze verloop sok Link

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.496
3.542
Gaanderen
Kijk eens naar alu verlopen of ijzeren die voor kachels gebruikt worden. Die kan je krimpen of groter maken. Dus uitkloppen op een stuk staal. Als je het goed doet krijg je een zuigende passing. (uit ervaring kan ik je zeggen dat het de eerste keren niet zo makkelijk is)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.