Afzuiging AF14 omkasten?

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Even een korte vraag, ik zit al een tijdje te dubben om de afzuiging in de werkplaats aan te passen, ik erger me aan de enorme bak herrie die de AF14 maakt en was allerlei alternatieven aan het bedenken waaronder het CamVac systeem. Tot ik me afvroeg of ik de AF14 niet een decibel of 10 stiller kan krijgen door bijvoorbeeld een kast eromheen te bouwen of is dat ijdele hoop?
Zijn er leden die zoiets succesvol hebben gedaan met hun afzuiging? Advies is welkom!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Bij mij maken de machines die ik op de afzuiger aan sluit zo veel lawaai, dat ik altijd even moet kijken of de zak bol staat, zodat ik weet dat ik hem heb aan gezet. Als ik machines aan heb, heb ik toch altijd mijn gehoorbescherming op. Die dempt volgens mij meer dan 10 Db. Als je je afzuiger in een kast zet, met goed geisoleerde wanden en deur met rubbers, zal je al heel veel geluid kwijt zijn. Je moet alleen de luchtuitlaat wel Dempen met iets van een suskast.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Bij mij maken de machines die ik op de afzuiger aan sluit zo veel lawaai, dat ik altijd even moet kijken of de zak bol staat, zodat ik weet dat ik hem heb aan gezet. Als ik machines aan heb, heb ik toch altijd mijn gehoorbescherming op. Die dempt volgens mij meer dan 10 Db. Als je je afzuiger in een kast zet, met goed geisoleerde wanden en deur met rubbers, zal je al heel veel geluid kwijt zijn. Je moet alleen de luchtuitlaat wel Dempen met iets van een suskast.
Specifiek de lintzaag en vlak vandikte met spiraalas zijn echt relatief stil, dan kan ik de deur van de werkplaats open laten zonder burenruzie...maar die afzuiger niet. Kast is wat mij betreft prima oplossing alleen is het best wel wat werk dus is het eindresultaat des te belangrijker, maar wat je schrijft is ook een beetje mijn gevoel.
Zie Stappenplan voor het zelf maken van een studio suskast
In feite een beginidee die aan te aan te passen is naar jouw situatie.

M.vr.gr. Jan
Dat is dan een mooie aanvulling op de post hierboven😉
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.