Afzuig aanwerken

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
Momenteel een probleem met de tafelzaag Dewalt DW745, deze is reeds een paar jaar oud en steeds mee op verplaatsing buitenshuis gebruikt, op de werf zeg maar.
Nu wil ik deze binnen aansluiten op mijn houtspaan afzuig, maar nu blijkt dat Dewalt hier geen stukken voor heeft, de opening van de machine om langs onder af te zuigen is 65mm en de opening van mijn afzuig instalatie is 95mm, heb al eens gegoogeld maar vind geen duidelijke vermelding van de reductie, meestal staat er maar één zijde op en weet je niet welke de andere zijde voor afmeting heeft en ook de maten die ik nodig heb zie ik niet, iemand een idee om dit aan te sluiten of waar ik de stukken zou kunnen vinden?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
965
395
hilversum
heb dezelfde zaag.
Ik heb een verloop van baptist.
 

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
heb dezelfde zaag.
Ik heb een verloop van baptist.
Top, bedankt, ga er achteraan.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
Hemelwater verloopring 60 inwendig 100 uitwendig beetje warm maken aan de binnenkant en over de tuit van 65 drukken. kost je 2 euro bij een pvc boer
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Vermoedelijk gaat dit niet werken. De zaag is gemaakt voor een bouwzuiger en die zuigt relatief weinig lucht, maar met een hoge onderdruk. De jouw afzuiginginstallatie heeft een aansluiting van 95 mm, waardoor dat een HVLP-installatie Is. HVLP staat voor High Volume Low Pressure, dus veel volume, maar weinig onderdruk. Als je die HVLP aansluit op 50-60 mm, dan zakt het volume in. Dan heb je LVLP ;), Low Volume Low Pressure en geen afzuiging.

Elke machine is ontworpen met een bepaalde afzuiging in gedachten. Daar is de machine voor ontworpen. Dat is niet alleen de aansluiting, maar ook de interne stofkanalen. Een andere soort afzuiging aansluiten heeft daarom bijna nooit zin en werkt in de meeste gevallen juist slechter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula en jelmer

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.599
Met een kleine afzuiger van 100 naar 57 werkt nog heel behoorlijk. Ik heb zo'n aansluiting op de aanslag van mijn wolfkraft freestafel zitten en sinds ik er een 100mm slangaansluiting op heb geschoven, zitten de verstoppingen niet meer in de slang, maar in de aanslag zelf. Elke keer 5meter starmix slang doorsteken wordt je gauw zat. Aan die 100mm slang zit een 2pk afzuiger.
 

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
Hemelwater verloopring 60 inwendig 100 uitwendig beetje warm maken aan de binnenkant en over de tuit van 65 drukken. kost je 2 euro bij een pvc boer
Vandaag 2 bouwmarkten afgelopen, en deze maat blijken ze niet voorradig te hebben, bestellen op internet word door de vervoerkosten belachelijk veel!! Jammer, verder zoeken dus!
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Mischien zit er verschil in onderdelen van Nederlandse winkels en België,?
Maak er zelf een van hout , ringen van verschillende maten op mekaar lijmen tot een bus , is misschien wat lomp, omwikkelen met duct tape voor de stevigheid , maar beter dan niets,
Niet mijn idee maar ergens gelezen op het forum.
 

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
Zo, probleem opgelost, via een groothandel in bouwmaterialen die mij ook niet konden helpen de raad gekregen in een nabij gelegen houtbewerking machinehandel eens te informeren, en uiteraard hadden die ook professionele spaander afzuig toestellen EN ook een hiervoor bestemde conische verloop van 63 naar 100mm en deze was perfect, werkt ook nog eens heel goed, nu alleen nog op zoek voor een afzuig om ook aan de bovenkant te maken, daar komt niet zoveel vandaan maar zou mooi zijn is alleen geen must!!
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

robert01

Nieuw lid
13 jan 2010
14
0
Ik zie dat het al is opgelost maar op de vraag naar 3D geprinte delen is dit een goede website.
Je hebt een zogenaamde STL file nodig waarmee je het in principe bij iedere 3D printer kan laten printen.
Kosten zullen laag zijn
 

kibling

Actieve deelnemer
12 jul 2021
50
10
Zandhoven
Ik zie dat het al is opgelost maar op de vraag naar 3D geprinte delen is dit een goede website.
Je hebt een zogenaamde STL file nodig waarmee je het in principe bij iedere 3D printer kan laten printen.
Kosten zullen laag zijn
Ok, bedankt, kan interessant zijn voor andere toepassingen ook!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.