afstellen vandikte bank

aaronboumans

Nieuw lid
3 jul 2016
12
0
eikel die ik ben, kijk helemaal niet goed!!! ja er is een afgeplat lagerblok (20 mm) en de messen hebben idd een geslepen zijkant. Steken alleen niet buiten het blok uit, dus was slecht te zien. Kwam er net achter toen ik het setje reservemessen bekeek.

Ok weer wat geleerd, dus ja, hij kan sponningen maken. En dat allemaal voor dezelfde lage prijs.....
 
Laatst bewerkt:

aaronboumans

Nieuw lid
3 jul 2016
12
0
Als je messen van je vandiktebank nu goed schaven, kan je die goedkope zwartplastic afstelblokjes gewoon op de messen afstellen. Boutje vastdraaien en nooit meer verstellen. Als je vlakbank een andere afstelling nodig heeft, koop je hiervoor nog zo'n afstelset. Even spuitbus met een kleurtje eroverheen zodat je ze uit elkaar kan houden. Ik gebruik deze afstelblokjes ook en ze werken verder voortreffelijk. Het afstellen met een lineaaltje van 4 messen gaat een hoop tijd kosten. Ik stel de bladen van de vlakbank met een machinewaterpas af op de bijtelas.

Dat snap ik, een keer af/in-stellen en dan nooit meer aankomen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.