Afschot platdak overkapping

Leopard2

Nieuw lid
11 mei 2020
12
0
Hallo,

Ben nieuw hier en begin over een week met de opbouw van de overkapping van 7,80m bij 3,60m
Maar waar ik niet uit kom is hoe nou het afschot te maken van het dak wat niet aan de buitenkant te zien is.
Nu wil ik mijn staanders 150x150mm allemaal op de zelfde hoogte hebben en de ringbalken 150x150mm waterpas.
Zo ook de wanden enz enz.
Heb al verschillende manieren gelezen zoals de staanders inkorten richting uitvoer zijde water,alleen als ik het zo doe dan lopen mijn ringbalken ook scheef.
Dakbeschot word trouwens kraaldelen/veilingdelen.En dak word dicht gemaakt met Epdm en het afschot loopt van links naar rechts achter.
Ben geen timmerman maar vind het mooi om met hout te werken dus alle hulp is welkom.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik heb er een extra balk van 50 mm onder geschoven, aan één zijde. De dakbalken liggen dus onder afschot. Aan de buitenzijde zit een boeiboord horizontaal. Alleen als je van boven op het dak kijkt, zie je afschot, of in de schuur, als je er op let.
 

Leopard2

Nieuw lid
11 mei 2020
12
0
Heren bedankt voor de info,die van de isolatie platen had ik al gezien dit word mij iets te duur voor isolatie.
en @Superkees de balk licht dan over de gehele lengte? dat wil dus zegen water loopt van voor naar achteren klopt dit?
Wat bij mij komt is dat het water van links voor naar rechts achter moet de afvoer ligt er namelijk al, dus dit was mijn uitgangspunt.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik ga ook binnenkort aan een veranda beginnen en dacht de hele constructie gewoon waterpas te maken. Dak worden een soort schrootjes of iets in die richting. dan daarop met latten een afschot maken. Dan osb erop en dakbedekking.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.