Afmetingen DW125*

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
233
82
Mesch
Ik overweeg de aanschaf van een DW125* (nader te bepalen op basis van beschikbaarheid, bij voorkeur DW1253, want 3 fase).

Ik kan ergens nergens de afmetingen vinden en dan met name de dode ruimte die er is achter de zaag, zeg maar van begin zaagsnede tot aan de muur en hoever de arm maximaal naar voren steekt.

Heeft iemand er een of weet je deze gegevens wel? Je zou me enorm helpen om te kijken of dit in de opstelling in mijn huidige werkplaats zou passen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
Je kan de freesmesjes aan meerdere kanten gebruiken. Je kan er veel profielen mee maken, maar opnieuw afstellen is het makkelijkst, als je een stukje profiel bewaard. Mijn kleintje is een stuk ouder, maar de maat komt nog aardig over een. De nieuwe zagen hebben een groter zaagblad.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
De mesjes worden door een enkel pennetje in het freesblok geborgd. Daardoor kan je ze dus gekanteld in het blok zetten.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
Als je een nieuwer type koopt, probeer er dan een te vinden waar de beschermkappen met de terugslagbeveiliging compleet zijn.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.