Advies zaag tafel mobiel of stationair?

JohnS

Nieuw lid
10 feb 2014
23
0
Het prijs verschil tussen de Mafell en de Hammer is ook niet groot en de Hammer lijkt mij ook professioneler. Ik mag/kan nu iets kopen en dat wil ik goed hebben. Heb een budget van 3000 euro gekregen. De paar honderd meer voor de Hammer lijkt mij wel de moeite waard. De maat moet ik nog even goed bekijken. Heb geen garagedeur dus moet passen door een standaard buiten deur.
Ja als je iedere keer met plezier bezig bent is dat beetje extra geld het zeker waard.
ga zeker even bellen naar felder.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.515
973
Riemst
Het prijs verschil tussen de Mafell en de Hammer is ook niet groot en de Hammer lijkt mij ook professioneler.
ga zeker even bellen naar felder.
In principe is de Mafell 'professioneler' als de Hammer. Hammer is eigenlijk de semi-prof lijn van Felder.
Maar de Hammer is een stationaire machine en de Erika een machine om op te stellen op de werf.
Vandaar dat de Hammer er robuuster uitziet als de Erika. De Hammer steek je niet even in een busje om op een werf enkele planken op maat te zagen en dan terug in te laden.
 

JohnS

Nieuw lid
10 feb 2014
23
0
Hoe zit het dan met het resultaat vam beide. De roltafel van de mafell blijft wel uisteken en de Hammer schuift helemaal terug. Ok de hammer is niet de top maar ik denk goed genoeg. Het gaat mij om de zuiverheid van instellen en zagen.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Hoe zit het dan met het resultaat vam beide. De roltafel van de mafell blijft wel uisteken en de Hammer schuift helemaal terug. Ok de hammer is niet de top maar ik denk goed genoeg. Het gaat mij om de zuiverheid van instellen en zagen.

Dat uitsteken van de roltafel is voor mij een grote min, als je kijkt hoeveel ondersteuning beide roltafels hebben kan het resultaat van de Mafell niet zo stabiel zijn als de Hammer...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.