advies vlakvandiktebankje

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik aanvankelijk ook niet maar heb ergens op dit forum een youtube link gezien waar iemand er een had gemaakt, overigens wel een nadeel dat de hoogte beperkt wordt door de hoogte van de vandiktebank. Bij compacte machines is dit soms maar 150mm voor mij is dat genoeg maar het is niet heel veel. Ik zal nog even zoeken naar die link.

Ja dat begrijp ik en ik kan me voorstellen als je al een vandiktebankje heb dat het een goede uitkomst kan zijn maar het betekent dat je elke plank moet inklemmen voor beide zijkanten.
Omdat ik nog niets heb is dat dus niet m'n eerste keus behalve als ik niet een vlakbankje voor een redelijk bedrag kan vinden.
In ieder geval bedankt voor de tip.
 

cco

Nieuw lid
25 nov 2014
14
0
Zillebeke (Ieper)
Is het niet zo dat de Triton in stappen werkt, ttz je moet in stappen van 1.6 mm werken.
zie: http://www.tritontools.com/en-US/Model/TPT125

Easy, accurate setting of cutting depth in 1.6mm / 1/16" increments

Ik vertaal dit als: gemakkelijke en accurate instelling van de snijdiepte in stappen van 1.6mm (1/16")

mss is dit niet wat je wil?

(edit: dit was eigenlijk bedoelt als reactie op een bericht van de eerste pagina, beginnersfoutje oeps...)
 
Laatst bewerkt:

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Is het niet zo dat de Triton in stappen werkt, ttz je moet in stappen van 1.6 mm werken.
zie: http://www.tritontools.com/en-US/Model/TPT125

Easy, accurate setting of cutting depth in 1.6mm / 1/16" increments

Ik vertaal dit als: gemakkelijke en accurate instelling van de snijdiepte in stappen van 1.6mm (1/16")

mss is dit niet wat je wil?

(edit: dit was eigenlijk bedoelt als reactie op een bericht van de eerste pagina, beginnersfoutje oeps...)
Dat lijkt me stug, er zit ook een standaard draaihandel op.
Ik vermoed dat de schaalindeling op de aflezing in 1/16 Inch stappen is ingedeeld.

toevoeging: één draai aan de handel geeft dus 1.6mm hoogte meer of minder.
 
Laatst bewerkt:

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Het leek mij onwaarschijnlijk dat de machine alleen in stappen van 1,6mm verzet kon worden. Dat lijkt me heel onhandig en ook niet heel logisch.

@willem1958 de link kan ik helaas niet vinden :-( en ook wil je een jig maken is het nog maar de vraag hoe accuraat het eruit komt en of het uberhaupt wel handig is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.